Laatste loodjes... - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Laatste loodjes... - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

26 Oktober 2007 | Australië, Perth

De afgelopen weken werd het weer steeds beter en dat betekende dus lekker naar het strand enz.

Zaterdag 6 oktober was er weer de cup of nations, ik had me opgegeven als vrijwilliger om de scores op te halen en smiddags om de bbq voor 300 sporters te doen. Het was super gezellig, en net als vorig jaar had Zambia gewonnen. Als dank voor het vrijwilligerswerk kregen we vrijkaartjes voor Perth Glory (voetbalclub van Perth) t-shirts, 2 kilo worstjes, en een pet haha Savonds waren er nog 3 verjaardagen in the Blackhole, bijzonder gezellig :)

Zondags was de Poolse bruiloft van Luke en Sandra, heel apart natuurlijk want hun familie is nog gewoon in Polen. Het voelde een beetje als een ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ bruiloft, omdat alleen vrienden van het bruidspaar er waren en wat mensen van de kerk (in GTST de figuranten). Er was een video verbinding met Polen, dus daar konden de mensen alles volgen. Sandra zag er heel mooi uit (okay… ik had ook haar make-up gedaan natuurlijk :D haha) nee, ze zag er echt mooi uit, met bloemetjes in haar haren en natuurlijk omdat ze allebei straalden van geluk. Wat wel mooi was eigenlijk omdat we met allemaal communicatie en IT - studenten zijn, waren er dus 3 mensen die filmden, 4 fotografen en een paar mensen die zich met de video verbinding bemoeide, voor de rest liepen er nog allemaal mensen met poor-mans-cameras en telefoons rond.
Over een paar jaar gaan ze nog een keer goed trouwen in Polen met hun familie enzo erbij, Luke vertelde over een heel mooi kerkje uit de tijd van de vikingen (ofzo?) midden in de bergen… Ga wel proberen om daar bij te kunnen zijn!

Ik had Ross leren kennen, hij is een Brit die naar Australië is geëmigreerd, hij is geschiedenis en gym leraar. Ik leer wel meer mensen kennen, maar Ross had echt een interessant verhaal, we hadden het over foto’s maken en hij vertelde over zijn camera, die had hij nog niet zo lang. Zijn vorige camera was namelijk ‘verdronken’ in een glas bier in Busselton, maar hij had het kaartje met de foto’s erop nog kunnen redden, en de laatste foto’s waren die van de pier in Busselton (daar ben ik ook geweest, op de trip naar Margaret River). Die foto’s had hij ingestuurd voor een foto wedstrijd van een Australische bank en de foto’s van de winnaar zouden worden afgebeeld op de passen van de bank. Ross won de wedstrijd met zijn foto’s en kreeg ook $500,- prijzengeld, daarmee kon hij een nieuwe camera kopen :) best grappig!

Ik ben nu ook plantjes aan kweken, ik heb geen tuin, en het is toch voorjaar… Dus ik heb de zaadjes van de bbq-paprika en een oude aardappel geplant en ze groeien best goed! En ook een Frangipane boom gekocht bij een oud Italiaans vrouwtje die vlakbij woont, die bomen vind ik altijd heel mooi, maar volgens mij kan die niet in NL groeien. Het zijn die kleine witte of rose bloempjes met 5 blaadjes die je nu heel veel ziet.

We zijn afgelopen zaterdag naar de paardenraces geweest, op Ascot in Perth. We waren eerst bij de verkeerde racebaan, maar daar was niemand en uiteindelijk hadden we het dan toch gevonden. Best mooi om te zien hoe mensen in Australië, en dan vooral de vrouwen, zich altijd helemaal updressen en daarna zichzelf helemaal lam zuipen zodat ze niet meer op hun hoge pumps kunnen lopen, het opgestoken of gestraightend haar minder straight is, en hun gala jurken veel minder elegant zitten dan eigenlijk de bedoeling was. Volgens insiders is dit een trend die vooral de laatste jaren erg toeneemt, vrouwen die in (bijna) gala jurkjes en met hele hoge hakken naar feestjes gaan… ik verwacht zelf dat deze trend nog wel naar NL komt overwaaien, so be prepared! Craig (is nu in Perth omdat hij te weinig geld had om vanaf Europa helemaal naar huis (Surfers Paradise) te vliegen) had gewed op 4 paarden maar die waren allemaal heel erg kansloos, niks gewonnen dus.

Voor de rest doe ik nog een gedeelte van de make-up voor een film in Victoriaanse stijl, het verhaal gaat over Jack de Ripper. En mijn eind-project is bijna due, het moet 2 november ingeleverd worden… nog even hard aan de slag en 9 november zit het er dan als het goed is echt op.

Tegenwoordig komt er een brood-vrouwtje een paar keer per week brood brengen voor de arme studenten. De lokale bakkerij keten heeft namelijk een policy dat het brood dat niet wordt verkocht de volgende dag wordt weggegeven aan een goed doel (charity). Het is echt super lekker brood, en dat niet alleen, ook broodjes, muffins, cakes en speciale broden. Ik had mezelf alleen nog nooit als onderdeel van een charity-group gezien, maar je hoort me verder niet klagen hoor!

Vanavond is er een Halloween party georganiseerd door een stel Amerikanen, en morgen gaan we naar Rottnest Island, maar het zou slecht weer worden…
Hoe gaat alles in Nederland? Is het al echt herfst?

  • 26 Oktober 2007 - 10:18

    Annelie:

    hee anke,
    Of het hier al herst is?? nou al eerder winter, ik heb mijn winterjas al uit mijn kast gehaald.
    veel plezier nog.
    grx annelie

  • 27 Oktober 2007 - 18:18

    Willems:

    Ha die lieve pally,

    Echt leuk om je verhaal weer te lezen. Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt. Echt lachen die foto's. Vooral die van Hubba Bubba. Heel goed. haha.

    Hoe was de halloween party?? Heel fijn weekend verder. Ik spreek je snel weer.

    Much love XXXX Willem

  • 29 Oktober 2007 - 18:12

    Pea:

    Hoi anke
    De laatste loodjes!
    heel veel succes.
    spreek je van de week nog wel
    leuk verhaal trouwens en natuurlijk weer geweldige foto's

    groetjes PP

  • 30 Oktober 2007 - 14:12

    Gerben:

    heey anke

    weer leuk verhaal en foto's

    tot de volgende keer doei daag en sucsex

    groetjes neef Gerben Wittenberg

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 November 2007 - 10:51

    Frankie:

    hahah poor-mans-camera, die houden we erin! XX

  • 24 November 2007 - 17:31

    Fam Wittenberg:

    Hiep Hiep Hoera Anke Proficiat met je verjaardag,hoe voelt dat om met 35 graden je verjaardag te vieren? Wij wensen jou een fijne dag.Nog heel veel plezier!!!!!!! Kusjes voor jou van ons allemaal.JE PEETOOM MARCEL EN FRANKA NAOMI EN GERBEN Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 01 December 2007 - 13:33

    Renneke:

    hallo.....nou oik hoopp je snel weer te spreken....eigenlijk nog 3 maandjes er dan ben je er weer. Vorig weekend een blamage...je weet wel wat ik bedoel. heb vanavond een verjaardag...
    Ik mail je wel ff via hyve.x

  • 04 December 2007 - 17:48

    Jos Jos En Olivier:

    Ha die Anke,
    Geweldig leuke verhalen heb je te vertellen en de foto's zijn ook heel gaaf. Vooral die van de snorkeltrip vinden we erg mooi. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag namens ons en nog een fijne tijd daar. Tot schrijvens en voor de tussentijd succes met afwachten,
    Groetjes J, J, en O.

  • 07 December 2007 - 16:41

    Xxxx:

    ete ze daar zult

  • 15 December 2007 - 18:16

    Franka:

    Hoi Anke, vandaag kwam het gewedige nieuw dat je geslaagd bent!!!!!!! vanuit het koude Oss heel Hartelijk Gefeliciteerd,Wij wensen jou fijne feestdagen.En heel veel sucses met alles wat je gaat doen.een dikke kus van ons alle Doeiiiiiiiiiiiiiiii

  • 07 Januari 2008 - 11:07

    Jos Jos En Olivier:

    He Anke,

    Nog niet eerder in de gelegenheid geweest om je ontzettend te feliciteren met je behaalde diploma. Bij deze dus VAN HARTE! kei goed van je. We wensen je heel veel succes met alles en heel veel groeten van ons.

    J.J. en O.

  • 08 Januari 2008 - 02:13

    Frankie:

    Hey!!! Waar blijft je East Coast update?? Ik wil pics! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 66957

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: