22 mooie jaren... - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu 22 mooie jaren... - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

22 mooie jaren...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

23 Januari 2008 | Australië, Perth

... op school

Soooooooooooo dat is alweer een hele tijd geleden, dat ik iets op de site heb geschreven! Sorry daarvoor… :)
Er is natuurlijk weer van alles gebeurd, ik was druk met studie en ik heb ook een aantal reizen gemaakt! Daardoor had ik minder tijd om wat te schrijven, maar niet getreurd, hier is weer een update!

[b]Halloween Party[/b]
In de Village was een Halloween party georganiseerd door een stel Amerikanen, was heel erg gezellig! In NL is het idee van Halloween dat je als een eng iets verkleed moet zijn, maar in Amerika en Australië is het meer een soort carnaval en kan je als alles verkleed gaan. Op internet had ik een filmpje gevonden van een Zeemeerminnen make-up en die heb ik geprobeerd na te maken… haha het werd alleen een stuk blauwer dan op het filmpje :D haha

[b]Rottnest & Red Bull Air Race[/b]
In het eerste weekend van November waren de Red Bull Air Races in Perth, echt super mooi om te zien! Omdat er natuurlijk midden door Perth een rivier stroomt is het een ideale plaats voor de Air Race. En ook al waren er zo’n 200.000 mensen naar de race komen kijken, het was nog steeds niet druk! Voordeel van Australië ;)

[b]Dinner Parties[/b]
Voor een aantal dinner parties die waren georganiseerd had ik gewoon Spruitjes en Aardappelgratin gemaakt, en de mensen gingen echt bijna uit hun dak: Brussel Sprouts! En vooral dat speciale sausje erbij! Hoe heet het? ‘Bloemkoolsaus’ hahaha klinkt voor hun lekker haute cuisine.

Ook [b]Justin Timberlake [/b]was nog naar Perth gekomen, en Fleur en ik zijn naar zijn concert gegaan, het was echt heel gaaf, hij is een super performer! We hadden speciale kaarten dus we stonden bij het podium in de sexy back club lounge, een bar met stoeltjes aan het podium en nog wat ruimte eromheen. Ik heb hem zelfs een hand gegeven en die hand heb ik uiteraard sindsdien niet meer gewassen!

[b]Afstuderen[/b]
Op 15 november was het dan zover en moest ik mijn allerlaatste stukken voor school inleveren. Ik had uitstel gekregen, want iedereen krijgt dat hier, schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn, je hoeft niet eens een geldige reden te hebben! Maar ik had best wel een zware keelontsteking gehad waardoor ik veel sliep en slecht kon concentreren. Op het laatst had ik ook echt helemaal geen inspiratie meer voor mijn werk en heb ik me er echt doorheen moeten slepen. Afstuderen is niet alleen maar een papiertje schrijven weet ik nu na 2x. het is ook een proces waar je doorheen gaat. En na 1,5 jaar voorbereiding en daarna 1,5 jaar studie was dit het allerlaatste van mijn Master in Perth avontuur, en dat vond ik ook wel heel erg jammer eigenlijk!

[b]Verjaardag in Perth[/b]
eind November had ik natuurlijk mijn 1e verjaardag in de lente! Voorafgaand aan m’n verjaardag hebben we ongeveer een week lang feest gehad. Dat kwam ook omdat ik natuurlijk klaar was met mijn studie, en de meeste vrienden van mij ook. Het was echt geweldig!
Ik had nieuwe kleren gekocht voor mijn verjaardag: een shirt en een rok. En dat voelde zo raar! Voor mijn gevoel is mijn verjaardag met een nieuwe dikke trui of een winterjas ofzo.
Smorgens hadden Fleur en Frankie de keuken versiert en ze hadden een ontbijt gemaakt met chocolade muffins, appelflappen en aardbeienvlaaitjes echt super lekker! Daarna de post uit Nederland open gemaakt, heel erg lief dat jullie er aan gedacht hadden! :) thanks! Ook voor de mailtjes en sms’jes! En smiddags zijn we naar het strand gegaan, mijn droom om met mijn verjaardag op het strand te zijn (met goed weer). En savonds zijn we nog met een paar gaan uiteten!
De dag na mijn verjaardag hoorde ik dat ik de 2 moeilijkste opdrachten, waar ik het meeste over twijfelde of ik ze wel gehaald had, had gehaald! En 15 december kreeg ik uiteindelijk de echte officiële uitslag te horen dat ik mijn eindscriptie / thesis ook gehaald had! Dat was ook wel een beetje een schok, klinkt raar, maar van 1 kant drong het niet echt door en van de andere kant was er nu echt een einde gekomen aan Toni / Anke als student! En ik begon het net leuk te vinden na 22 jaar! Maar ik kan terug kijken op een mooie school carriere, met veel ups en downs natuurlijk; een overzicht:
4 - 12 jaar oud: de Basisschool
12 - 16 jaar oud: Mondriaan Mavo
16 - 17 jaar oud: de Boer
17 - 19 jaar oud: Instituut Thomas (schoonheidsverzorging)
18 - 19 jaar oud: Else le Comte school for Makeup artist
19 - 24 jaar oud: Avans Hogeschool Small Business & Retail Management
24 - 26 jaar oud: ECU MPCommunicatie

Het lijkt wel alsof ik niet meer wilde stoppen! haha :D ik moet zeggen het werd ook steeds leuker op school... boehoehoe :(

[b]Trip naar Zuid Western Australia[/b]
In december ben ik ook nog een trip gaan maken met Frankie door South Western Australia, we zijn naar Wave Rock, Esperance, Albany, Valley of the Giants, Pemberton en Margaret River geweest. Eind 2006 heb ik een soortgelijke trip met Wilke gedaan dus ik had de meeste dingen al gezien, maar het blijft een heel mooi stukje Australie! (Haha ongeveer 6x zo groot als NL ofzo :D)

Hoe gaat het allemaal in Nederland? Volgende keer foto’s en een verslag van mijn tripje naar de Oostkust!

Doeiiiiiiii xx

  • 23 Januari 2008 - 11:16

    Toni:

    oh ik zie het al, html kennen ze hier niet :D

  • 23 Januari 2008 - 11:17

    Toos:

    eet meer zult

  • 23 Januari 2008 - 11:47

    Derke:

    Gisteren bij de Maasruiters begonnen ging kei goed.Pap moest omrijden de weg naar Megen licht eruit.
    Casper kan beter wijken in draf dan in stap.
    Narelle met Pasja en Mène met Racy ging heel goed. Alleen toen het licht in de bak uit ging begon Racy te reesen!!!haha
    Ons mam zoekt een pony voor victoire ze wil een witte!!!!!!!
    doei

  • 25 Januari 2008 - 11:15

    Pieter:

    Leuk om te horen dat het allemaal goed met je gaat!!!!

    We zijn een SBRM reunie aan het organiseren. Als je in de buurt bent ben je altijd welkom. knipoog knipoog

    De groeten en tot ziens

  • 26 Januari 2008 - 20:47

    Willems:

    Wat een coole foto's!!!!!

    Sommige plaatsen komen me heel bekend voor. haha. Zou echt graag terug willen. Echt supermooi. Je ziet er goed uit.

    Ik vind vooral die met die zonnebril heel cool, net als ons toen. haha. Hier gaat alles zijn gangetje. Hopelijk spreek ik je snel weer!

    Heel veel liefs XXXXXX

  • 31 Januari 2008 - 10:14

    Frankie:

    Heej!! Ik ga me maar ff aanmelden op je mailinglist;). Kan niet wachten om je Oost kust foto's te zien:)! Mis je!! Liefs

  • 20 April 2008 - 11:13

    Ely En Geert-Jan :

    Lieve Anke ,
    Hartelijk bedankt voor de Indonesische kaarten en bandana's. Past precies in ons restaurant.Super super lief dat je toch aan ons denk vanuit de verre outback. Veel plezier en hartelijke groeten vanuit het koude Oss.
    Ely en Geert-Jan, (Eten bij Ely, Oss)

  • 29 April 2008 - 12:52

    Carrie En Pea :):

    :):):):):) ik mis je hahahahahahahaha
    kom terug he en ik wweeet hoe je hyves moet instelleren mmaammmaa nie haha

    -xxx- Carlijn en Pea -xxx-



  • 25 Juni 2008 - 12:59

    Jos, Jos En Olivier:

    Tsjonge, da's effe geleden! Coole foto's trouwens. Hopelijk gaat alles goed met je. Inmiddels heeft de mannelijk Jos Abraham ontmoet en het gaat nog steeds goed met hem.
    Heel veel groeten, J, J, en O.

  • 25 September 2008 - 19:03

    Carlijn:

    p.s. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx carlijn xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 November 2008 - 18:23

    Cary W:

    hi hoesty
    met mij top
    nou ik wou iets vragen
    wat is you
    adres:
    postcode:
    woonplaats:
    etc.......
    enz.......
    en nog iets te doen

    -xxx- CaRy


  • 29 November 2008 - 18:25

    CaRy:

    p.s. mis je mail msn hyves kwkken

    ciauo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 939
Totaal aantal bezoekers 66952

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: