2008 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu 2008 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

2008

Door: Toni

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Mei 2009 | Indonesië, Ubud

Zoooo daar ben ik weer! Even een update van 2008 tot aan april 2009 haha

Na bijna 3 jaar wonen in Australië ben ik aan een nieuw avontuur begonnen. Het afgelopen jaar heb ik eigenlijk alleen maar gewerkt en niet heel veel gereisd – wat toch eigenlijk de reden was dat ik langer in Australië ben gebleven. Dus ik ben heel veel gaan sparen, heb mijn kantoorbaan opgezegd en ben een paar maanden op een boerderij gaan werken met paarden (is een regeling met de overheid, zodat je een extra jaar in Australië mag blijven).

In Januari 2008 ben ik nog aan de Oost kust van Australië geweest van Melbourne helemaal tot aan Cairns in het noorden. mooie reis was dat ook weer. En in Maart 2008 ben ik naar Bali – Indonesie geweest en daar rondgereisd, dat was echt fantastisch! De combinatie van goed eten, mooie hotels, cultuur en natuur en ook goed uitgaan was perfect. En alles niet duur ook :) hele dag in de spa voor E20! Daarna ben ik bij de universiteit (Edith Cowan University) gaan werken als Study Abroad Adviser. Ik regelde alle inkomende en uitgaande studenten die voor een half jaar of een jaar in Australië aan deze universiteit wilde studeren of de Australiers die naar het buitenland wilde. Ontzettend leuke baan, maar ik vond het meer iets voor mij als ik 10 jaar ouder ben. Iemand zei toen: ‘waarom ga je niet op een boerderij werken voor een extra jaar op je visum.’ Eerst vond ik het een belachelijk idee (weet ook niet waarom! Haha) Maar later dacht ik: ‘waarom eigenlijk niet?’.

De meeste mensen gaan fruit plukken, maar het leek mij een beter idee om dan ook iets te doen wat ik leuk vond! Dus ik gezocht naar werk met paarden, en er waren best wel een paar jobs around. Uiteindelijk vond ik een baan voor iemand waarvan ik de paarden zou gaan trainen, dus dat heb ik voor 5 maanden gedaan. Hele leuke familie, en ik woonde op hun landgoed langs de rivier! Ik zorgde voor de 12 Thoroughbreds en ze hadden ook 1 klein welshje van 30, Rhain, hij was de 1e pony van de kinderen dus die mocht de vader niet verkopen! De paarden waren echt heel mooi en snel! In Australië zijn veel thorougbreds the vinden, het is oorspronkelijk een Engels race paarden ras. Australiers zijn gek op paardenraces, maar ze worden ook gebruikt voor Polo.

Als ik smorgens uit het keukenraam keek zag ik ze in de wei, en savonds ook haha. Dan was er nog Spot de hond, en Tibby de kat. En heel veel vogels, kleine papagaaitjes in alle kleuren, kaketoes, en nog veel meer soorten. Ook slangen... ik heb een baby slang gevonden recht voor mijn huis een baby dugite, 1 van de dodelijkste slangen in de wereld. Blue tong lizards, niet gevaarlijk, maar toch wel een beetje eng om te zien (maar ze eten slangen). Een Red Back spider (ook dodelijk) familie van de zwarte weduwe spin. En heel veel Huntsman spinnen, die kunnen zo groot worden als je hand :S Op de boerderij heb ik insecten gevonden waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. En zoveel verschillende soorten spinnen! In het begin vond ik het nog wel een beetje vies, maar nu kijk ik er niet meer van op.

Tot snel!
Toni

Foto's kun je vinden via de volgende 2 links:

http://www.facebook.com/album.php?aid=110306&id=507788975&l=c18f09695e
http://www.facebook.com/album.php?aid=110311&id=507788975&l=4eaebf7107

  • 07 Mei 2009 - 19:44

    Carlijn:

    hallo hoe gaat het!

  • 07 Mei 2009 - 19:56

    Froukje / Frankie:

    Toni!!!

    Leuk om weer eens een update van je te lezen en je foto´s te zien!! Erg mooi! Jouw leven klinkt zo heerlijk! En zo hoort het natuurlijk ook, het is wat je er zelf van maakt! Ik kan niet wachten om je zometeen hier in Mexico of ander land weer te zien, dat wordt leuk!! En daarna natuurlijk nog in Nederland:)!

    Geniet van je reizen en tot snel!!
    XX

  • 07 Mei 2009 - 20:26

    A .bergers (attie):

    eet zult

  • 07 Mei 2009 - 20:47

    Attie :

    op foto horses 2 numer5 bestel je zeker 5 bier

  • 07 Mei 2009 - 22:17

    Rianne:

    Eindelijk weer eens bericht mooie foto's.
    Maar er gaat niks boven een kwpn er haha de groetjes

  • 08 Mei 2009 - 15:54

    Willems:

    Aloha my dearest Pally,

    Echt weer supermooie pictures! En die profielfoto is echt lachen. Weet je nog dat we in Salou met die motoragent op de foto gingen? haha.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Pepe komt dinsdag naar Cocky en mij. En woensdag ga ik naar Italie voor mijn werk, dus ik maak ook een kleine trip, maar hopelijk kan ik snel weer een keer jouw kant op.

    Enjoy!!!!

    Tot snel XXXX

    Willems


  • 14 Mei 2009 - 06:59

    Anke!!:

    Nu pas je eerste berichtje weer gelezen! Ben jaloers! wil ook zo'n baan!whahhahaha
    Nou ik ga gauw je tweede verhaaltje lezen!

    Dikke kuss!

  • 16 Juli 2009 - 14:39

    Jan S Te O.:

    tsjonge, wat jij allemaal meemaakt en ziet.......
    pas wel goed op voor 'vreemde mannen'.
    tot snel en een prettig vervolg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 66958

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: