Pinguin Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Pinguin Island - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Pinguin Island

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

17 September 2006 | Australië, Perth

Allen,

Hoe gaat het aan de andere kant van de wereld? Hier is het nog steeds erg leuk.
Afgelopen week was de laatste week voor de vakantie dus het was best druk. Maar in het weekend was er gelukkig nog tijd voor leuke dingen.

Zaterdag was ik naar Pinguin Island geweest, en we hebben er ook een rondtocht met de boot gemaakt. Het was erg mooi, 1 eiland mocht je op lopen, de andere niet want daar zaten de zeehonden, pinguins en ander gespuis. Het water was superrr helder, heel mooi om te zien en heel anders dan onze Noordzee! Na de boottocht hebben we nog gekeken hoe de pinguins werden gevoerd en daarna mochten we nog een tijdje over het eiland lopen. Er was echt een heel mooi strand! Helaas hadden de meeuwen net broedseizoen, dus die waren wat minder blij met ons bezoek.

Zondag was er een bijeenkomst van alle universiteiten in Western Australia voor de Maleisische studenten. Daar was ik natuurlijk ook bij, ik heb de Maleisische minister van onderwijs gezien, die was er ook. En er was heel veel eten, dansende mensen en een loterij. Nisha had een servies gewonnen in de loterij!

Verder was het een rustige week, want ik moest me natuurlijk voorbereiden op de vakantie! Sharifa had nog nooit cake gebakken en wilde dat op ons uitproberen. Ik was in het begin heel sceptisch, maar de cake was super goed!

Speciaal bericht voor Toos: we eten iedere vrijdag Kerrie Chicken Tonight, om de traditie in stand te houden :)

Ik ga er een weekje tussenuit om vrijwilligers werk te doen. Als jullie willen weten wat het is: in het volgende bericht kun je er alles over lezen ;)

Toni

  • 17 September 2006 - 19:47

    Carola:

    Hee daar aan de andere kant van de wereld!Hier gaat het goed hoor, althans wat mij betreft dan.... Ik mis je natuurlijk wel, maar vind het iedere keer weer erg leuk om te lezen hoe leuk je het daar hebt en zo te merken, vliegt de tijd om, dus geniet er elke dag van! Het is iets heel bijzonders wat je meemaakt... Heel veel liefs van je masseuse...

  • 17 September 2006 - 19:54

    Ad:

    Mooie foto's, veel helder water!!

  • 18 September 2006 - 15:03

    Pieter:

    Hoe is het met je schaduw?? word je nogsteeds achtervolgt.


  • 19 September 2006 - 17:01

    Renneke:

    Aan skipano....mooie foto's. Heb je mijn mailtje al gelezen??? Voel me er namelijk erg ellendig door en het brandt als de ziekte, heb me zelfs ziek gemeld. Ik mail je wel weer als ik beter ben. PS: de lippen van Marijke Helwegen zijn er niets bij.

    Much love me XXXX

  • 20 September 2006 - 20:26

    Rianne:

    Hier even een reactie want er zijn er op dit verhaaltje pinguin island heel weinig. Ik maak deze week erg weinig mee!! Net als altijd.Ik volg wel steeds het weer in jou continent dat staat ook interessant als ik weet dat het bij jou 20 graden is en hier 18 (lekker belangrijk)Opa Hupje doet de groeten. Vanmiddag nog met hem naar van Tilburg in Ravenstein geweest. Op de terug weg aan het eind van de Deursense steeg ging ik slingeren met de auto, hij schrok zich een hoedje!!! Dat deed jij vroeger ook altijd met de vrachtwagen zei ik. En een lol dat hij had. Net een klein jungske!!!
    Hee tot kijk maar weer...

  • 20 September 2006 - 20:31

    Jolanda Fransen:

    Hoi wat leuk om zo alles
    te kunnen volgen wat je zo allemaal meemaakt groetjes van ons allemmaal

  • 21 September 2006 - 19:13

    Anne Mieke:

    He hallo!!!! Het ziet er allemaal weer even gaaf uit op de foto's!!!
    Nog bedankt voor je kaart! Amy keek haar ogen uit! haha Wij waren met mijn verjaardag in Portugal en zijn afgelopen maandag pas teruggekomen dus vandaar de late reactie!

    Have fun en succes met je vakantie!

    XXX vanuit BOREFT!!! en een dikke knuffel van Amy!

  • 22 September 2006 - 14:36

    Anita (van Vaex):

    Het is daar wel supermooi hoor!!! Ging je eigenlijk niet om te studeren? Ha ha. Ik wens je heel veel plezier en een supergave tijd waaraan je later nog veel zult terug denken.
    Groetjes, Anita

  • 23 September 2006 - 09:08

    Oma Jaan:

    Goeimorgen Anke van Pea,
    Wat ben je toch ver weg vind je het leuk? Mis je opa niet? Met ons gat het goed Janneman hubère is ondeugend. Gr oma Jaan van Erp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 66993

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: