Beschuit met Muisjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Beschuit met Muisjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Beschuit met Muisjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

24 Oktober 2006 | Australië, Perth

Hier is dan eindelijk weer een nieuw berichtje op de website, het heeft even geduurd, maar ik heb het erg druk gehad en er is heel veel gebeurd de afgelopen weken. Veel leuke dingen, maar ook een aantal minder leuke dingen… En natuurlijk ging er veel tijd in school zitten aangezien dit de laatste weken van het semester zijn en nu alle verslagen en projecten ingeleverd moeten gaan worden. En ik was vrijwilliger in de Multi-Culturele week van onze universiteit waardoor ik veel tijd heb besteed aan de voorbereidingen van die week. Naast het vele werk voor school, de MC week en de gebeurtenissen was er gelukkig ook nog tijd voor leuke dingen. En aan de andere kant begint alles ook weer heel erg normaal voor mij te worden in Perth.

Voor Nisha’s verjaardag hadden we een surprise party georganiseerd en waren we gaan lasergamen, was heel erg leuk want het was alweer een hele tijd geleden dat ik het had gedaan. Er was in alle twee de spelletjes iets mis met mijn geweer, dus ik had ieder spel 2 plaatsen in het klassement. Halverwege moest ik dan mijn geweer omwisselen voor een nieuwe. In het eerste spel was ik 8e en 10e geworden en in het 2e spel 7e en 10e (van de 14 spelers).

We zijn ook nog bij de Multi-Culturele week van de andere universiteit in Perth gaan kijken, die was veel grootser opgezet, met heel veel eten en optredens van bands. Ik begin steeds meer Aziatisch eten te herkennen, maar het blijkt dat wij dat al heel veel in Nederland hebben, meer dan in andere landen.
Ook de Nederlandse taal is opgebouwd uit woorden van over de hele wereld, als ik een woord niet weet in het Engels dan is er altijd wel iemand die het Nederlandse woord ook in hun eigen taal gebruikt. Zo was ik op zoek naar Maïzena, kon het nergens vinden, maar Jorge (Spaans-talig) wist wat ik bedoelde. En vooral veel Zweedse woorden zijn hetzelfde als de Nederlandse. Klein Klein Kleutertje, Wat doe je in mijn hof, je plukt er alle bloempjes af en maakt het veel te grof, kunnen ze gewoon verstaan! (Kun je het niveau van onze gesprekken wel uit afleiden ;))

Als Grand Finale van onze eigen MC week hadden we een Cup of nations, een voetbaltoernooi waarin ieder team een land vertegenwoordigd. Er waren 2 dames teams die het toernooi zouden openen en ik was er natuurlijk bij. Ik was keeper (dan kon ik de minste schade aanrichten) En de bal is maar 1x in de buurt van de goal gekomen, maar toen was ik net te laat en heeft het andere team gescoord :( Uiteindelijk heeft ons team wel gewonnen :)
Daarna heb ik nog worstjes gebakken bij de BBQ en drinken uitgedeeld.

In een winkel had ik beschuit en muisjes gevonden, en mijn vis had babytjes gekregen, dus we hadden een goede reden om de geboorte te vieren met beschuit met muisjes. De meeste vonden het heel lekker! En ik ook, had het al een hele tijd niet meer gegeten. Ik had Nisha ‘beschuit met muisjes’ leren zeggen, klinkt heel leuk! En ook ‘Wa zinde ge?’ Want ‘Wat zegt u’ is te moeilijk vanwege de ‘gt’.

De minder leuke dingen die we de afgelopen weken hebben meegemaakt zijn niet direct de dingen van een Student Village verwacht… Zoals een meisje zei: je verwacht mensen die dronken zijn en geluidsoverlast maken, dronken mensen zijn er natuurlijk ook genoeg. Maar wij hadden in ons blok van 4 units 1 meisje die bezeten was door de duivel, en een ander meisje die 20 panadols en 20 neurofens had geslikt en een jongen was bedreigd met een pistool door een ex-vriend van een meisje uit de Village. Een nacht dat het brand alarm om half 5 smorgens afging en de hele Village ontruimt moest worden. En een meisje uit mijn unit die eten van mij en een paar anderen had gestolen en er dan ook nog over liegt, terwijl we wisten dat ze het gedaan had. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik het daar niet helemaal mee eens was. Daarna is het niet meer gebeurd en ze blijft nu voortaan ook uit mijn buurt.

Ik volg Undercover Lover via internet en ook hier weten ze nu wie Sergio is… hahaha Sommige kijken het met mij mee en dan vertaal ik alles.

Aankomende week moet ik 3 projecten en een journal inleveren, bij elkaar zo’n 12.000 woorden, dus ik mag nog even flink aan de slag. Maar daarna komt Wilke hierheen, die ga ik volgende week maandag van het vliegveld ophalen. Dus dan kunnen we mooi gaan ouwehoeren ;) En met mijn verjaardag ben ik weer terug in Nederland, ik had mijn verjaardag voor de verandering ook graag een keertje in de lente willen vieren, maar dat wordt volgend jaar.

Donderdag is Pino onze kat (in Nederland) overleden, hij was al 16 maar ik zal hem toch heel erg gaan missen. Vaarwel Pino, geniet in de poezenhemel ;)

Tot de volgende keer maar weer!
Ciao Toni!

p.s. Ome Attie, ik heb al bij Ikea gekeken, maar dat was niet veel. Misschien kunnen we een kast in Nederland uitzoeken en dan mee naar Australië nemen? Kun je dan ook wat schottelsletten meebrengen, deze die drogen haast niet. Laat maar weten als jij en Opa tijd hebben om hem in elkaar te komen zetten ;) Zorg ik voor de soep

  • 24 Oktober 2006 - 15:30

    Narelle:

    Hoi Anke
    Hier alles goed,
    Het wordt hier herfst.
    Vanmorgen lekker met de auto naar school gebracht vanwege de harde wind!!
    Alles zijn gangetje,
    nu ga ik naar de stamp met schnitzel.
    DOEI

  • 24 Oktober 2006 - 17:13

    Merle:

    Merle vraagt of je een nieuw vriendje hebt. Wanneer komen er weer foto's van dieren?
    Afgelopen zondag zijn we met Ravi en Dora naar de bossen geweest. Mama was de weg kwijt, we hebben ruim 2 uur gelopen. Ravi was heel erg moe. We hebben ook wilde paarden en koeien gezien in de bossen. Jurre is ziek, heeft koorts, en voelt zich niet lekker. Ik vind het zielig dat Pino in de poezenhemel is.
    Tot de volgende keer.
    Gr. Merle.

  • 24 Oktober 2006 - 17:16

    Nol & Angelique.:

    Leuk bericht weer.
    Berichtje van Merle is gedicteerd door haar.
    Ze vindt de verhaaltjes uit Australie erg leuk.
    Ook de groetjes van Jurre.

  • 24 Oktober 2006 - 17:39

    Mike:

    Hey schatje,

    Alles goed daar in Down Under.
    Wel lekker dat het daar nu zomer wordt.
    Ik moet alweer de verwarming aan gaan zetten.En sávonds als ik naar bed ga kan ik ook wel wat warmte gebruiken ;)
    Nog even en dan zie ik je gelukkig weer.
    Kijk er naar uit en heb al een paar verassingen voor jou.
    De foto's zijn heel leuk alleen jammer dat er geen foto van jou in de goal is als keepster.
    Veel plezier nog (moet wel lukken nu Wilke bijna komt)en maak er een leuke tijd van.
    Dikke kus en ik zie je snel weer. xxx

  • 25 Oktober 2006 - 08:18

    Wilke:

    Aloha Pall,

    Echt leuk om weer een berichtje van je te lezen. Ik kan niet wachten om naar je toe te komen nog 5 dagen en dan ben ik in PERTH! Yeah. Heb er echt zin in. Cocky is bang dat we heel veel gaan uitvreten.haha. En mijn vader verwacht niets anders!! Hij is alleen bang dat ik karaoke ga zingen. Ik zei dat ik dat nog niet zeker weet, maar dat ik misschien wel mijn Britney Spears act op ga voeren. Ik denk dat,dat wel weer kan, maar daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld. Ik moet nu weer stoppen, want ben op mijn werk, ik kom vanavond weer op skype. Pall tot snel!!

    Much Love Bully

  • 25 Oktober 2006 - 08:33

    Gerbèn:

    hallo Anke,
    Wij moeten op school een project maken over Australie. Wij wouwen daarom even weten. welke taal ze daar spreken. Groetjes Gerbèn

  • 25 Oktober 2006 - 11:05

    Renneke:

    kon ik ook maar naar perth komen....misschien vlgd jaar ergens (we hebben het er nog wel over). Undercover lover wordt ook hier nog steeds actief gevolgd. Afgelopen x is ie gewoon gedist voor heel NL. Weet niet of ik het verder ga volgen, het wordt nogal platvloers. Romy heeft goed speurwerk geleverd, want ben via erg lang google-en er achter gekomen, waar ik kan zien waar hij iedere week uitgaat. Hoezo subtiel!!!Lachen die foto's....wel wat mindere dingen meegmaakt..brandalarm enz. Maar je weet het; het kan erger: zoals een italian stellian die midden in de nacht voor je deur staat en je op een vaste lijn belt of je mee gaat dansen!! Wie is die jongen met dat
    petje???Nou ik zie je heel snel!!! Wat erg van Pino...hij was de enige kat waar ik niet bang voor was!!!XXXXXXXXXRenneke

    PS: komen maxima en willem nog naar perth???

  • 01 November 2006 - 09:41

    Gerbèn:

    hey.. anke en wilke kun jullie mij aub even helpen?
    mijn vraag is: welke geloven hebben ze in nieuw zeeland

    Groetjes Gerbèn en huberto

  • 01 November 2006 - 17:20

    Pojoj0j:

    schuttelsletten

  • 02 November 2006 - 18:53

    Pepe:

    Hoi Anke
    Leuk die foto's van de college zaal, maakt echt indruk.
    Uit je verhaal begrijpen we dat het niet alleen maar leuk is daar.
    Toch veel plezier nog, maar nu Wilke er is zal dat zeker lukken. Mooie pasfoto van jullie

    groetjes PP

  • 03 November 2006 - 13:37

    Jos, Jos En Olivier:

    Ha, die Anke.
    We hebben al even niet kunnen mailen omdat we je site niet te pakken kregen. Nu is het gelukt zoals je ziet. (via tussenkomst van je mams)Leuk berichtje heb je weer geschreven. Volgens ons maak je het downunder wel heel goed. Veel plezier en tot leessss!

    Groetjes J J en O

  • 04 November 2006 - 19:24

    Victoire:

    Eigenlijk hou ik van rozen en ik vind Rosie een mooie naam.Hoe is het op school Anke? Mijn school is heel goed.Maar eigenlijk mag ik een speelgoedje van sinterklaas. Ik wil een bal met rozen erop.Eigenlijk krijg jij een foto van mij en jou van samen.En nou niks meer.
    Heel veel kusjes van Victoire

  • 04 November 2006 - 19:32

    Rianne:

    Hoi Anke,
    Hier is het programma X-Factor weer begonnen!!Lache!!!Gezellig op zaterdagavond kijken hoe er niet gezongen moet worden.
    Narelle had gisteren een schoolfeest: thema ordinair!! Veel klasgenoten hoefden niet eens te verkleden!!!
    En we hebben weer balkenbrij!!

  • 06 November 2006 - 16:12

    AMY:

    Hoi Anke, Ik hoorde van papa en mama dat je thuis bent met je verjaardag. Wat leuk!!! Ik heb nu al zin om het te komen vieren! Mama zei nog tegen me dat ze het ook leuk vindt om je weer te zien want het is toch wel ver weg dat Perth!
    Ik hoop tot gauw en een hele dikke kus van mijn papa en mama! Heel veel liefs AMY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 66985

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: