Dagboek van een WC Juffrouw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Dagboek van een WC Juffrouw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Dagboek van een WC Juffrouw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

14 Januari 2007 | Australië, Sydney

Welkom terug op de website :)

Zoals ik in het vorige bericht al aangaf is Kuala Lumpur echt een hele mooie stad, de Oosterse en Westerse invloeden die je overal in terug ziet. De contrasten zie je in alles terugkomen, zo is er ook duidelijk een verschil in arm er rijk. De mensen in KL zijn allemaal heel gastvrij en dienstbaar en in het hotel en de omgeving rond het hotel is alles heel mooi. Maar als je met de monorail naar een andere wijk gaat kom je in een heel andere wereld. De straten en gebouwen zijn niet zo ingenieus en schoon als bijvoorbeeld in de omgeving van de Petronas Towers. En er staan ontzettend veel triest uitziende flats, dan valt pas op hoeveel armoede er is.

Kuala Lumpur is in alle opzichten een wereldstad maar de Aziatische stijl haalt het kille en onpersoonlijke van een doorsnee Metropool er vanaf. De natuur is heel groen en er valt ook regelmatig wel wat regen met als resultaat heel veel verschillende bloemen, planten en bomen. Heel leuk om te zien is ook de brommers die voor ieder kruispunt staan te wachten totdat het verkeerslicht groen is en ze weer verder kunnen (zie foto’s).

Omdat Kuala Lumpur nu 50 jaar onafhankelijk is van Engeland, is 2007 het Visit Malaysia jaar met allemaal speciale dingen die georganiseerd zijn. Zo is er ook een Reuzenrad gebouwd waarvan er ook 1 in Londen en 1 in Japan staat. Die werd op zondag 7 januari 2007 geopend en wij wilden dat ook wel zien, met allemaal vuurwerk en waterspektakel, maar toen we er aan kwamen waren wij eigenlijk de enige toeristen. Maar het was wel heel leuk, mijn ouders waren wel heel bang dat we geen taxi meer zouden kunnen krijgen want die waren er niet (iedereen was op de brommer of met de auto). Ook Petaling street erg leuk om eens te zien, erg goedkoop ook allemaal.

Pepe had in het hotel waar we in Kuala Lumpur sliepen op de wc het dagboek van de wc-juffrouw ontdekt, dat hebben we stiekem gelezen…

Op een regenachtige dag zijn we naar een Vlindertuin gegaan, was ook weer prachtig. Er zaten duizenden vlinders in de tuin, maar vanwege de regen zaten de meeste verscholen… Toch waren er nog genoeg vlinders over om te zien en er waren ook vissen, kikkers (zeer groot) en witte konijnen (heel logisch).

We zijn in totaal een week in Kuala Lumpur geweest en dus was het tijd om door naar Australië te vliegen. In KL was het tijdsverschil met Nederland 7 uur, maar in Sydney is dat verschil 10 uur. Ons toch al gedesoriënteerde tijdsgevoel was nu helemaal van slag (tante Pea was er wel sneller aan gewend). Ome Gerard vond het hotel waar we de eerste 2 nachten zaten niet zo leuk, en de wijk was een beetje type Place Pigalle, dus zijn we een beter hotel gaan zoeken. Ik vond het zelf wel meevallen, er zaten geen spinnen zoals in Walpole en de Airco deed het gewoon (die stond alleen wel recht op het bed gericht). Mijn ouders zijn ook allebei erg verkouden nu van alle airco binnen en warmte buiten.
Het uitzicht van het hotel waar we nu in zitten is wel perfect! Althans vanuit mijn (hoek)kamer dan ;) Ik zie het Opera House, Sydney tower, Anzac monument, Hyde Park met daarachter een prachtige Skyline, helemaal savonds als het donker is en alle lampjes aan zijn!

Sydney is een erg mooie stad, met de havens en de duizenden restaurantjes, cafés en clubs. Er zijn heel veel winkels en er is dan ook meer te krijgen dan in Perth (bananen zijn helemaal niet duur!). Echt heel mooi om te zien, maar ik ben zelf wel heel blij dat ik ervoor gekozen heb om in Perth te gaan studeren, een paar anderen die ik sprak waren het met me eens, zij hadden hetzelfde gevoel. Sydney is voor mij niet zo vriendelijk, relaxed, gemoedelijk en laidback (het echte Australië) als ik had verwacht. Veel mensen aan wie het leven toch gewoon voorbij lijkt te gaan, zoals dat ook in Europa gebeurd. En er werken veel backpackers in de winkels die soms erg onverschillig overkomen. In Perth zijn niet veel backpackers omdat dit voor de meeste te ver weg ligt en de meeste denken dat er niet zoveel te doen is.

Vlakbij het hotel waar we zitten is een museum waar de tentoonstelling ‘Eaten Alive’ te zien is. Het leek ons leuk om die te gaan bekijken, er is tenslotte meer te doen in Sydney dan eten en winkelen. De man in het museum vertelde ons dat het meer een tentoonstelling voor kinderen was, wij vonden dat niet erg want dat maakt het juist allemaal wat minder saai. De tentoonstelling was echt super, een aanrader! In de eerste ruimte waren allemaal skeletten van Australische dieren en ze hadden ook een huiskamer nagebouwd van de mens met huisdieren als skelet.

Morgen gaan we een week met de auto op pad, de bedoeling is naar Melbourne maar met mijn ouders erbij weet je maar nooit waar we allemaal terecht komen ;) Inshallah zal ik maar zeggen.

Tot snel maar weer!

  • 14 Januari 2007 - 08:58

    Opa Huub:

    Is aan het oppassen mooie foto's van jullie. janHubert lust ook koude piepers net als Jurre vroeger.
    groeten van het gement

  • 14 Januari 2007 - 15:47

    Renneke:

    Mooie foto's, vlgs mij vermaken jullie je wel. Meld maar ff wanneer we weer kunnen skypen. Have fun....

    XXX

  • 14 Januari 2007 - 15:50

    Barbel Komt Nu.:

    ....mijn vorige tekstisverloremn gegaan, daarom in het kort, hetgaat aardigmet mij en ons, wij hopen dat jullie heel veelplezier hebben, verder allegoeds1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 14 Januari 2007 - 19:12

    Renneke:

    zoals je ziet verveel ik me......de foto van ravi, toni en mij volgt soon. Ben nu op mijn werk, dus zit ik af en toe ff te mailen (onopgemerkt). Morgen en overmorgen vrij, heb wo tentamen. Binnenkort weer een date met P 32, bijna 33 (mail wel wat het betekent). Veel fun nogmaas toegewenst. PS; ik hou je op de hoogte, bully en ik gaan binnekort weer undercover eten bij de italiaan!!!
    XXX

  • 14 Januari 2007 - 19:14

    Jurre.:

    Wauw, Australie staat bovenaan mijn verlanglijstje om op vakantie te gaan want ik heb gezien op de foto's dat er een museum is van dinosaurus fossielen.
    Groetjes, Jurre.
    Oh ja, ook de groetjes van papa en mama en Merle.

  • 15 Januari 2007 - 08:41

    Jos Jos En Olivier:

    Op de foto's zien we dat het jullie aan niks ontbreekt. Het eten en drinken is goed zo te zien en de bezienswaardigheden zeker de moeite waard. De Australian Open (Melbourne) zijn op dit moment begonnen, wellicht kunnen jullie nog een handtekening van Roger Federer op de kop tikken!! Nog veel plezier en heel veel groeten. JJO

  • 15 Januari 2007 - 15:16

    Franka:

    hallo fam.in het verre down under wat en mooie fotos en fijn dat anke zo goed voor pa en ma zorgt zelfs het slabbertje wordt goed vast gemaakt.Hier is alles wel oke.veel zienswaardig pleziergroetjes van ons alle doei

  • 17 Januari 2007 - 11:25

    Willems:

    Aloha allemaal,

    Echt super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En ook weer echt mooie foto's. Ik denk dat je er alweer een stuk of 1200 hebt gemaakt.haha. Echt lachen van dat dagboek, zou ook echt een streek voor ons zijn. Ik was maandag in het ziekenhuis geweest en het was allemaal goed, maar mag pas 12 februari beginnen met lopen. Duurt dus nog wel even, maar de pijn is bijna helemaal over gelukkig. Echt leuk dat je hebt gesmst maandag voor Geert's verjaardag, vond ie echt leuk en moest je nog bedanken. Nou heel veel plezier daar samen en geniet ervan.

    MUCH LOVE WILKE

  • 17 Januari 2007 - 17:33

    Franka:

    Hallo.alles goed daar hier hebben wij een reusachtig pakket van schiphol gekregen.Ik zal het goed bewaren.Nog een fijn vakantei groetjes van naomi gerben en marcel doei

  • 17 Januari 2007 - 19:32

    Tonny:

    Best Trio
    Geniet maar heerlijk van al dat mooi's en dat prachtige weer.Het is hier behoorlijk knudde, de ene storm is nog niet weg of er volgt alweer een alarm voor de volgende. Aan water hebben we hier ook geen gebrek, het is alleen niet zo mooi in vorm gebracht als op jullie foto's, m.a.w. het plenst hier uitbundig. Dus nogmaals geniet ervan!! Ik vind alleen wel dat Gerard wat afgevallen is of verbeeld ik me dat maar en komt dat door de manier waarop de foto,s genomen zijn. Zoals je ziet; we houden het in de gaten. Doei

  • 21 Januari 2007 - 12:23

    Ad En Anja:

    Ha familie,wat ziet het er allemaal mooi uit daar.En wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen .
    Nou geniet er maar lekker van. groetjes en vooral nog heel veel plezier. Ad en Anja

  • 23 Januari 2007 - 15:38

    Nol Helmi Maikel:

    nou het ziet er allemaal prima uit daar vooral de vrachtwagens vind maikel wel heel erg leuk wij wensen jullie drietjes nog een fijne tijd daar geniet er van groetjes nol helmi en maikel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 66992

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: