Parijs Dakar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Parijs Dakar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Parijs Dakar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Januari 2007 | Australië, Sydney

PARIJS DAKAR

We zijn nog een paar dagen in Sydney gebleven waar we onder andere naar de dierentuin zijn geweest. Op maandag hebben we toen een auto gehuurd om naar Melbourne te rijden. We hadden besloten om via de kust te rijden, die weg was wel wat langer maar dan zouden we ook meer zien. Van Sydney naar Melbourne zou deze weg 1035 km zijn. Op de eerste dag in de auto heb ik het meeste gereden, ik zou het eerste stuk rijden (omdat ik al wat langer het linksrijden gewend ben) en dan zou GG een stuk rijden, maar die was een beetje wagenziek geworden. De weg was erg mooi en af en toe reden we langs het strand en dan weer door de bergen en bossen, kortom erg afwisselend. Aan het einde van de dag besloten we om in Eden te blijven, we hadden het op de kaart zien staan en het leek ons wel een leuke plaats. We zijn daar in een motel gebleven en ik ben met PP nog even naar het strand even verderop gereden. Daar was een historische begraafplaats met uitzicht op de zee, het strand en de bergen. Een heel bijzondere laatste rustplaats, erg mooi om te zien!
De volgende dag was GG weer opgeknapt en zijn we naar Melbourne gereden. Ik was navigator en had me vergist in de weg, een kruising te vroeg, er ging ook niemand rechtdoor (behalve wij) en het bleek dat de weg daar na 100 m ophield, dus zijn we omgekeerd om rechtsaf te kunnen slaan. Maar GG zag helemaal geen verkeerslichten meer, terwijl het best een drukke kruising was, alla vorstengrafdonk bij de snelweg. Ik had het eerst helemaal niet in de gaten, tot ik de auto’s aan de overkant van de weg recht tegenover onze auto zag staan… we stonden dus aan de verkeerde kant van de weg! Snel in zijn achteruit en toen aan de goede kant van de weg gaan staan. Toen zijn we naar het hotel gegaan, gelukkig konden we daar blijven want ivm de Australian Open was bijna alles volgeboekt. Wisten wij veel dat de Australian Open in Melbourne is, in Januari…
De eerste dag in Melbourne hebben we een beetje gewinkeld, rondgelopen en wat dingen bekeken. En op donderdag zijn we naar Sophia en haar gezin, een nichtje van GG, en Tante Nellie, de zus van Oma Bettie, geweest. Ik kon me Sophia niet herinneren, maar haar gezicht was voor mij wel heel bekend van Oma Betties familie. We werden heel hartelijk ontvangen en mochten ook meteen mee lunchen! Heel lekker met rookvlees, appelstroop en leverworst (ik weet hoe moeilijk dat in Australia te krijgen is!). Sophia had ook nog een kookboekje met echte Nederlandse recepten, haar zoon Willem heeft een paar van de recepten voor mij gekopieerd. Dan kan ik ze mooi uit gaan proberen als ik weer in the Village woon ;) . Daarna hebben we een Tree-top walk gedaan en een waterval gezien en zijn we nog naar de 12 apostelen geweest. Heel leuk allemaal! (zie de foto’s). We zijn in Geelong gaan slapen, een heel mooie stad net onder Melbourne. Daarna begonnen we aan de tocht terug naar Sydney. We besloten om in Canberra te overnachten.
(getypt door Gerard:)
OP DE TERUGWEG (PAAR HONDERD KM VOORBIJ MELBOURNE HEBBEN WE 12 APOSTELEN GEZIEN EN TOP TREE WALKING GEDAAN
VERDER LANGS KUST (TOERISTISCHE ROUTE) STAAT ER EEN BORDJE 45 KM
ZIG ZAG WEG DUS MAXIMAAL 300 METER RECHT DE REST BOSCHTEN VAN
30 KM 40 KM 50 KM MAXIMAAL HARDER LUKT NIET
TOTAAL 2700KM GEREDEN WAARVAN 700 KM SNELWEG

DE MEESTE RALLYRIJDERS BEGINNEN HIER ’S MORGENS AAN
WIJ ’S MIDDAGS OM 4 UUR ANKE WIST EEN WEG DIE 200 KM
KORTER WAS (MET ANWB KAART) EEN TOURISTISCHE ROUTE
WE HEBBEN 70KM OFFROAD GEREDEN (VOLGENS ANKE 50KM)
KOEIEN EN SCHAPEN STONDEN DAN INEENS OP DE WEG BERG OP BERG AF
ALLEEN BOMEN BOMEN EN BOMEN ALS JE BOVEN AANGELAND WAS
KON JE VEEL BERGEN ZIEN EN DALEN ANDERS NIETS EN HET WAS ZO
STEIL DAT JE ZACHTJES MOEST RIJDEN JE WIST NIET WAT ER NA DE TOP KWAM HET WERD SOMS ZO SMAL EN STEIL EN BIJ EEN BOCHT STOND ER BORDJE 20 KM (GING OOK NIET HARDER) EN EEN SPIEGEL ZODAT JE OM
DE HOEK KON KIJKEN MET 2 GING NIET DAN GING ER EEN HET RAVIJN IN
WE KWAMEN EEN AUTO TEGEN DAAR HEBBEN WE AAN GEVRAAGD OF WE GOED ZATEN WE ZATEN GOED GOED HET WAS NOG 20 KM ONVERHARD
DAARNA KWAM WEER HET BEKENDE ASFALT WIJ ZEER GELUKKIG DAN KWAM JE WEER EENS EEN AUTO TEGEN ZO OM HET HALF UUR
GROETJES PPGGTT

Toen we eenmaal in Canberra aangekomen waren (enigszins exhausted) kon ik de man van het hotel wel zoenen toen hij de laatste suites aan ons gaf omdat de rest van het hotel was volgeboekt. Canberra is een mooie stad maar toch weer heel anders dan de andere steden. Veel mensen van de Australische en buitenlandse overheden.

Daarna weer door naar Sydney gereden waar er inmiddels ook bosbranden waren door de warmte en de wind. (Op de dag dat we naar Perth gingen regende het gelukkig).
We zijn nog naar het aquarium geweest en natuurlijk naar Bondi Beach, erg bekend. En hebben we lekker gegeten bij de Italiaanse restaurantjes in de wijk achter het hotel. De Bruchetta en ander (herb)brood in de restaurants van Sydney en Melbourne zijn echt super! We zijn er nu alledrie fan van geworden!

De laatste dag in Sydney zijn PP en ik nog naar het Opera House geweest voor een voorstelling van Sweeney Todd (met de onderbuurvrouw die meatpies van de kappersklanten maakt) Het was heel erg mooi, heel speciaal om in dit theater een opera bij te wonen.

En op woensdag was het alweer tijd om door te vliegen naar Perth. De vliegreis was heel apart, ik ben nooit bang om te vliegen maar zoiets hadden we alledrie nog nooit meegemaakt. Ik dacht op een gegeven moment dat we nooit meer heel aan zouden komen. We hadden een kleiner toestel dan op de vorige vluchten en we zaten achterin, dus misschien dat het schommelen daardoor zo heftig was… Het vliegtuig ging alle kanten op en soms ‘vielen’ we een stuk naar beneden. Echt zo’n licht gevoel in je maag. De stewardess zei met een piepstemmetje dat iedereen moest gaan zitten. Er zaten al mensen met hun handen voor de ogen enz. Ik moest eigenlijk alleen maar lachen omdat het net leek of we in de achtbaan zaten (zo’n gevoel). Maar gelukkig zijn we na een half uur veilig geland, de pasta pesto heeft wel de rest van de dag in de weg gezeten.

Volgende keer meer ;)

Ciao La Familia

  • 27 Januari 2007 - 15:42

    5 Vosjes:

    hallo familie, wat een belevenissen allemaal en gelukkig kunnen jullie allemaal het beste rijden of road of on road, links of rechts. haha. Maar wat een prachtige fotoserie weer. Toch fijn dat je deze avonturen vanaf de andere kant van de wereld kunt zien en lezen. Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd en nog veel plezier. Groeten.

  • 27 Januari 2007 - 15:49

    Rick:

    Mooie vrachtwagens vooral van Botrans, ons filiaal aan de andere kant van de wereld. Groeten

  • 27 Januari 2007 - 20:19

    Rianne:

    Mooie foto's !!
    Zijn jullie in Sidney ook naar de opera geweest?

  • 28 Januari 2007 - 11:57

    Gijs En Annelies Vos:

    Heel leuk dat wij jullie belevenissen kunnen volgen. Mooie foto's! Nog veel plezier!

  • 29 Januari 2007 - 11:49

    Wilke:

    Aloha la Familia,

    Echt weer een leuk verslag en natuurlijk hele mooie foto's. Was weer een heel avontuur de roadtrip en de vlucht naar Perth was nog erger dan die van ons toen de piloot in zijn beste Engels vertelde "engine number 4 is not working".Ben blij dat jullie weer veilig in Perth zijn. Jullie krijgen allemaal de groetjes van Cocky, ze vond de foto's ook heel mooi. Heel veel plezier nog en geniet ervan. Tot mails XXXXXXXXX

  • 29 Januari 2007 - 16:34

    Tonny:

    Heerlijk via Ferrari Pea en Navigator Gerard naar "Flying Docters Family",
    mooi dat het allemaal kan.
    Doei en tot ziens

  • 30 Januari 2007 - 14:50

    JJ & O:

    Wat leuk te zien en te lezen, jullie maken heel wat mee. En ja navigeren blijft moeilijk!!! Fantastisch dat wij dat hier allemaal ook op deze manier mee kunnen beleven. Jammer, geen handtekening van Roger haha.
    Nog heel veel plezier. Gr. JJ&O

  • 30 Januari 2007 - 17:17

    Renneke:

    Vet stoer......om jaloers van te worden. Zit hier maar in de kou! Drukke week gehad! Hoe vond je de foto? Ik kan maar een ding zeggen...enjoy. Nou we skypen soon wel weer.

    CIAO CIAO

  • 04 Februari 2007 - 15:58

    Theo Geurts-van K.:

    Wat leuk dat ik tijdens het feest van Annelies de mooie fotos van jullie in Australie zag. Zo te zien tropische temperaturen en is het er aangenaam vertoeven. Gerard wat leuk dat je de auto van Gerbert zag. Heeft hij nooit tegen mij verteld.
    Als je terug bent in Nederland een ker bij beurten. Groetjes, Theo

  • 11 Februari 2007 - 19:21

    Voor Skipana:

    Wat heb ik vernomen....ben je alleen aan het cruisen? Wel cool. Ben je nu in Nieuw-Zeeland? Heb laatst nog een confrontatie gehad (per ongeluk tjdens uitgaan) met S.....deed net of mijn neus bloedde. Heb nu ook een ander mobiel nr (erbij), een soort undercover nr zeg maar.Het is bijna carnaval en ik haat het, ben wel de hele carnaval vrij. Ga bully gezelschap houden. Heb vorige week de griep gehad, heb eigenlijk te lang doorgewerkt...ben nu weer opgeknapt. Vlgs fysio had ik een erg produktieve hoest. Afgelopen zat zou eigenlijk het concert zijn van shakira, afgeblazen want ze was ziek. had er eigenlijk wel naar toe gewild. Maybe kan ik nog aan een kaartje komen. Veel plezier. Much love Renneke en Romy

  • 26 Februari 2007 - 14:34

    Jos Jos Olivier:

    Ha die Anke, het zal wel stil zijn nu GG en PP er niet meer zijn. Maar jij bent alweer aan een nieuw "Zeeland" avontuur begonnen dus saai is het allerminst. Veel plezier daar en we horen/zien gauw weer van je.
    JJenO

  • 05 Maart 2007 - 01:11

    Renneke:

    hola, wanneer volgt er een nieuw verhaal?? X van mij uit de nachtdienst

  • 21 Maart 2007 - 15:49

    Gerben:

    wanneeerrrr komt het volgende bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? GROETJES GERBENNNNN

  • 23 Maart 2007 - 19:28

    Suus:

    Wow!!! Wat een gave achtergrond zeg!!! Very mysterious...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 66994

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: