Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 April 2007 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Deze keer een minder lang verhaal maar meer foto's ;)
Tijdens mijn verblijf in Queenstown heb ik een tripje naar Milford Sound gemaakt, dit is een ongeloofelijk mooi gebied met allemaal bergen en water, het is niet echt een Sound, eigenlijk is het een Fjord. Het gebied is o.a. gebruikt voor scenes in Lord of the Rings. Maar ja die had ik toen nog niet gezien...

Het zou een lange dag in de bus worden met een buschauffeur die niet op wou houden met praten en ik had de avond ervoor een beetje teveel teapots op, dus dat was allemaal niet zo'n beste combinatie. De heenreis duurde 5 uur en de terugreis ook zoiets, met tussenin een boottocht van 1,5 uur.

We waren smorgens al vroeg vertrokken en de hele heenreis was eigenlijk mooi, dus vanuit de bus was er genoeg te zien. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt bij watervallen en ook bij een sneeuwbrug voordat we de tunnel ingingen
(1 km onverhard door een onverlichte 1-richtingsverkeer tunnel!)

Tijdens de busreis tussen de bergen voelde ik me zo klein, de bergen waren zo groot! Heel indrukwekkend, ik besefte hoe nietig een mens eigenlijk is.

Tijdens de boottocht hebben we heel veel watervallen gezien, ze lijken klein, maar als je de boot eronder ziet valt pas op hoe hoog het is.

Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden! (aap was er ook bij)
Volgende keer het verhaal van Queenstown en weer terug naar Auckland.

Ciao!

  • 11 April 2007 - 16:12

    Derke:

    Mooie foto's !!
    Zaterdag heb ik een wedstrijd met Caspar.
    Duim je voor mij?????

  • 12 April 2007 - 22:59

    Renneke:

    mooie foto's van aapje. Ben zaterdag nog met bully naar santiago geweest. Was erg gezellig, leuke muziek. We reden alleen rond met een bijna lege tank, zagen geen tankstation......je weet dat dat voor mij zenuwslopend is. Het is hier lekker weer, ruim 20 graden!!! Ga het weekend naar amsterdam. Heb nu nachtdienst, gelukkig maar 1 nachtje. Probeer je snel weer te spreken op skype. Much love me xxxx

  • 13 April 2007 - 08:08

    Wilke:

    Aloha Pall,

    Hier even een berichtje van een alweer 25-jarige Bully. Ben nu op mijn werk, maar wilde nog even snel de foto's bekijken, ze zijn echt weer mooi. Aap is echt al overal geweest, ik wou dat ik zo'n paspoort had.haha. Hoe gaat het verder?, vond het echt leuk dat je dinsdag belde. Ik kom snel weer op skype, dan sms ik wel even als je niet online bent. Alvast een fijn weekend. Romi en ik waren zaterdag naar Eindhoven geweest en we misten je echt, vooral met observeren en het cruisen, maar dat gaan we volgend jaar echt goed maken en inhalen.

    MUCH LOVE XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    P.s zullen ze het in Geffen niet rustig vinden nu er op zaterdagavond minder sluipverkeer is?

  • 20 April 2007 - 20:17

    Nol & Angelique.:

    Hallo Anke,
    Wij hebben geprobeerd om een reactie te plaatsen bij jouw kaarsje voor Gerrit. Volgens mij is dit niet gelukt.
    Dus dan hier maar even.
    Fijn dat je toch een kaarsje kunt branden.
    Wij zullen er twee branden, een voor Gerrit en een voor jouw.
    Liefs uit Herpen.

  • 24 April 2007 - 04:15

    Renneke:

    wanneer spreek ik je weer via skype???

    XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 25 April 2007 - 10:21

    Fje:

    Hey Toni!

    Wat een mooie foto's zeg! Ik kan niet wachten om ook te gaan!

    xx Frankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 66986

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: