New Zealand deel 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu New Zealand deel 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

New Zealand deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve mensen,

Welkom welkom voor het 2e deel van mijn New Zealand avontuur.

In het kader van mijn opleiding wil ik graag een experiment doen met mijn weblog (deze website). Wil iedereen die een kijkje neemt op de website zijn naam en woonplaats (voor het uitsluiten van dubbele namen) achterlaten op de website?

Dan kan ik zien hoeveel mensen deze website lezen en wanneer. Ik doe een Public Relations unit en vandaag was de enigste PR professor in Engeland speciaal naar Australië gekomen en wij hadden een les van haar. Zij vertelde over het belang van onderzoek en meten (bijvoorbeeld je weblog) om te weten te komen wat je kunt verbeteren. Dus laat svp je naam achter in het reactieformulier en klik op ‘plaats reactie’ als je mijn weblog leest, ook al ken je me niet persoonlijk, :) maakt niks uit, je helpt me er heel erg mee! Je mag natuurlijk ook een berichtje schrijven, of me vertellen wat je mist aan de weblog maar dat hoeft helemaal niet als je dat niet wilt!

Queenstown
Is echt een zeer mooie plaatsje, het is niet heel groot, maar wel zeer bekend. Er zijn heel veel dingen te doen. Ik had onderweg in de bus samen met mijn teamgenoten Steve en Ben 5 kortingsbonnen voor de World-bar gewonnen met een muziek quiz. In de world-bar hebben ze teapots waar ze cocktails in serveren. Het was echt super leuk! Haha zie foto’s ;) Ik heb ze ook geprobeerd, had al sinds mijn 17e niet meer zoveel gedronken :|

Tijdens mijn verblijf in Queenstown ben ik naar Millford Sound geweest (zie vorige bericht) en heb ik wildwater rafting gedaan, de overbekende en immens populaire FergBerger gegeten :) Heel lekker! Aan een pool competition meegedaan maar helaas verloren. Naderhand wel tegen Ben en een paar andere jongens gespeeld en gewonnen :) hehe
Verder nog met de gondel de berg opgeweest en met van die mini skelters de berg af gesjeesd. Helaas niet gebunjeejumped of geskydived, ben ik toch een beetje te schijterig voor :$

Dunedin
Na de actieve dagen in Queenstown ben ik in de chocolade fabriek van Qadbury wezen kijken. Dat is zeg maar de Milka van Down Under, maar lang niet zo lekker. En savonds hebben we nog een biefstuk op een soort van gloeiend hete stoeptegel gegeten. De biefstuk wordt rauw geserveerd en die wordt dan op de stoeptegel gebakken. Voor de rest vooral geslapen!

Lake Tekapo
Staat vooral bekend om de turkooizen meren, de kleur komt van de steentjes van de bergen die worden verpulverd maar blijven zweven ofzoiets, wat weer het licht reflecteert. Zie foto’s!
Toen we in de hostel aankwamen zijn we gaan paardrijden, een uurtje langs het meer.
Daarna was ik met 2 Duitse meisjes naar het kerkje van de Good Sheppard gaan kijken, dat is een hond, waar ook een standbeeld voor gemaakt. Het was een eindje lopen van de hostel, 45 minuten ofzo. Maar daar hadden we niet zo’n zin in, dus besloten we om te gaan liften. Dus op de heenweg in een camper bij 2 backpackers en op de terugweg bij een man waarvan de auto al overvol was.

Sterrenwacht
Savonds pizza en wijn (water voor mij ;)) en toen het 11 uur was zijn we naar de sterrenwacht gegaan. Lake Tekapo ligt tussen de bergen en omdat er in de wijde omgeving niets is, (geen steden etc.) is het donker genoeg om snachts de sterren te kunnen zien. De sterrenwacht zelf ligt op een berg, dichterbij de sterren (letterlijk) dus een nog beter uitzicht. De plek is een paar jaar geleden ontdekt en nu is er dus die wacht van een universiteit gestationeerd. We hadden geluk, het was onbewolkt (dat is iedere dag nog maar de vraag) en de maan was niet te zien, die geeft anders erg veel licht wat het zicht op de sterren verpest. Het was op 14 februari, toch heel romantisch ondanks dat ik niet bij Mike was.
Het was koud op die berg! Maar meer dan de moeite waard, 1 van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb gezien. Je kon heel duidelijk de melkweg zien, een witte streep door de lucht met daarin alle sterren. En ook de verschillende sterrenbeelden gezien, maar dan allemaal op z’n kop vergeleken bij Europa en ook satellieten die voorbij kwamen. Ik heb Saturnus (die met de band eromheen) gezien door de telescoop. De poolster van de zuidelijke hemisphere, Southern Cross en nog veel meer sterren.

Christchurch
In Christchurch moest ik afscheid nemen van een groot aantal mensen die ik had leren kennen. Helemaal niet leuk dus. Ik ben nog in de botanische tuinen geweest en heb fudge gekocht en opgestuurd naar mijn ouders. Die was goed aangekomen :)
De 2e dag had ik met de broer van oma en zijn vrouw afgesproken. Ome Jan woont al meer dan 50 jaar in New Zealand met zijn vrouw en kinderen. Ze hadden me smiddags bij de hostel opgehaald en ik ben naar hun thuis geweest. Ze hebben een hele mooie tuin, met heel veel verschillende bloemen, planten en bomen, veel fruit en groenten. We hebben het over van alles en nog wat gehad. Het was heel leuk om ze te ontmoeten, en om met Ome Jam te praten over waarom hij weg ging uit Nederland. De ‘itchy feet’ zoals ze het in NZ noemen, het is iets wat bijna alle mensen in New Zealand en Australië hebben. Het rusteloze gevoel dat je weg wilt en wil reizen. Ook herkenbaar voor mij dus ;) had nog eigenlijk niemand in de familie gesproken die ook dat gevoel heeft, mijn ouders niet en opa’s en oma’s ook niet.
Ze stonden erop dat ik ‘savonds bleef eten, een heerlijk Nederlands diner, gekookte aardappelen, boontjes, soort sucade lapjes en een salade met verse bloemen uit de tuin! Heel lekker :) Was alweer een hele tijd geleden sinds ik echt Nederlands avondeten op had, want dat is hier helemaal niet gebruikelijk! Savonds namen we afscheid en Ome Jan bracht me terug naar de hostel, ik vond het echt jammer dat de dag alweer voorbij was, de tijd was voorbij gevlogen!

Napier
Inmiddels weer op het noord-eiland zijn we na Wellington naar Napier gegaan, er wordt gezegd dat dit de Art Deco hoofdstad van de wereld is. De stad is getroffen door een aardbeving en daarna weer opgebouwd in de jaren 30 van vorige eeuw. Daarom is nagenoeg alles opgebouwd in de Art Deco stijl. Savonds toen het donker was door het plaatsje gelopen en foto’s gemaakt, van de art deco dingetjes. Savonds in de hostel hadden we uitgevonden dat de cola in de blikjes machine er gratis uitkwam… hahaha meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Allemaal heel gezellig geweest! Maar wel redelijk vroeg gaan slapen want ik wilde de dag erna de zonsopkomst :| zien… Maar ik was er wel! Zie foto’s. Napier is namelijk 1 van de 1e plaatsen in de wereld en de eerste plek in New Zealand waar de zon op komt iedere nieuwe dag. En zo ook op 1 januari 2000, daarvoor hebben ze een kunstwerk gemaakt. Precies op de plek waar de zon die dag opkwam.

De volgende dag zijn we naar Mt. Maunganui gegaan, heb ik nog een beetje op het strand gedwaald en me voorbereid op de terugreis. In Rotorua ben ik nog naar het Polynesisch bad museum geweest (je weet wel de stinkende modder plaats) en naar het spa centre, daar had ik de eerste keer de kans niet voor gehad.

De volgende dag naar Auckland en mijn reis zat er alweer op! 3 weken was erg kort, maar ik heb gelukkig toch veel kunnen zien. Het is echt 1 van mijn mooiste vakanties geweest met super veel leuke ervaringen, mooie dingen gezien en heel leuke mensen ontmoet, waar ik nu nog steeds contact mee heb. Zoveel verschillende werelden in 1 land, echt ongelooflijk.

Hopelijk tot de volgende keer en laat svp een berichtje achter, al is het maar je naam! :)

Groetjes Anke

  • 02 Mei 2007 - 14:52

    Dirk En Adrienne:

    Hoi anke hoe is ie ik heb het nog een paarkeer geprobeerd met msn en skype mischien moet ik me eenkeer opnieuw aanmelden nie gelukt

    GROETJES D A A


  • 02 Mei 2007 - 15:06

    Annelie:

    Hee anke,
    heel veel zonnige groetjes uit uden!!
    groetjes annelie

  • 02 Mei 2007 - 19:39

    Annelies Vos:

    Hoi Anke,
    vandaag het ticket verstuurd.
    Groetjes uit Schaijk

  • 02 Mei 2007 - 20:25

    Derke:

    We hebben springbalken gekocht en staanders en zelf allemaal geverfd.
    Vandaag heb ik op Niki en op Caspar gereden.
    Jij had geduimd voor mijn wedstrijd want het ging goed. Koss is weer los geweest vanmiddag hier. Hij is van El Corona bedankt voor het filmpje namens ons mam.
    Groetjes van Derke en de rest uit Berghem

  • 02 Mei 2007 - 22:48

    Mike:

    Hey schatje,
    Wederom hele mooie foto´s.
    Je kan altijd nog fotografe worden dat is wel te zien.
    Knap van je dat je op tijd was voor de zonsopgang haha.
    Dikke kus en ik mis je

    xxx je vriendje


  • 03 Mei 2007 - 06:54

    Frankie:

    Hey hey! Unit 37:P

  • 03 Mei 2007 - 15:32

    Tonny Van Beerendonk:

    Nog steeds altijd erg enthousiast over alles, heerlijk, geniet er maar lekker van.

  • 04 Mei 2007 - 02:36

    Pieter:

    Erg gaaf hoor......

  • 06 Mei 2007 - 18:13

    Willems:

    Hey dear Pally, Echt weer leuk om te lezen en de foto´s zijn wederom super. Moest weer echt lachen om dat colablikjes verhaal, ik weet precies wat er gebeurd is toen je erachter kwam.haha. We waren gisteren in Santiago en wilde zo´n Bacardi glas hebben, weet je wel? Ik dacht hier had mijn pall bij moeten zijn, dan was de missie zeker geslaagd. Nou pally geniet er van daar voordat je het weer ben je weer thuis. Soms tel ik stiekem al de maanden af wanneer je er weer bent. Ik kom snel weer op msn, werkt echt goed en zal ook krabbelen op hyves, speciaal voor jou. Dan vertel ik je ook de in and outs over de nieuwe P van Romi(en ja Romi vindt het ook een p, het is echt geen egel, want deze heeft bijna geen haar (een mariniers kapsel)heel subtiel. Tot snel XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 09 Mei 2007 - 13:53

    Femke:

    pea heeft even een romotiepraatje gehouden voor je site.... :-)

    leuke foto's!!


  • 09 Mei 2007 - 22:26

    Carola:

    Hee, vind het nog steeds super om je verhalen te lezen!!! Zal over 2 weken mijn best doen bij Mike ;-)

    Liefs, Carola

  • 10 Mei 2007 - 12:48

    Anne Mieke:

    Was leuk om weer ff bij te chatten gisteravond!!!
    Spreek je snel weer,

    Liefs uit Bodegraven

  • 12 Mei 2007 - 16:17

    Carlijn:

    het zijn mooie foto's.
    ik wou dat ik er ook was om met jou naar de zonsondergang kon kijken.
    -xxx- carlijn

  • 13 Mei 2007 - 12:24

    Jan :

    het zijn stomme foto's en geen leuke teksten

  • 26 Mei 2007 - 06:28

    Phemia:

    Hoi Ankie
    Kijk nog regelmatig naar je site.
    Ziet er goed uit.

    gr en tz Hennie en Phemia

  • 10 Juni 2007 - 21:47

    Victoire En Mama:

    Even uit bed want er is onweer hier buiten.
    Victoire zegt ook Anke is heel lief.
    We gingen vadaag vaderdag vieren maar dat is pas volgende week!!!!!!!

    Groetjes Victoire en Rianne

  • 20 Juni 2007 - 14:58

    Jos Jos En Olivier:

    We kijken nog regelmatig naar je verslagen. 't Ziet er allemaal leuk uit.
    Wij (Jos, Pea en Marianne) hebben nog de krant gehaald. Iets van gehoord? We gingen fietsen en ja dat was wel zo iets bijzonders vond de journalist. Dat mocht wel in de krant. Hebben wij weer!
    Binnenkort ben je weer thuis hebben we begrepen. Alvast een goede reis toegewenst en tot horens!/ziens!

    Heel veel groeten,
    J,J en O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 66980

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: