met Pieter in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu met Pieter in Perth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

met Pieter in Perth

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

25 Juni 2007 | Australië, Sydney

Hier maar weer eens een berichtje van mij uit Australie! Bedankt voor de reacties op het vorige bericht!
Er is de afgelopen maanden weer van alles gebeurd... Soms gaan de dingen zo snel dat ik ze zelf niet eens bij kan houden :D haha daardoor is het updaten van de website er een beetje bij ingeschoten :S

In juli kom ik voor een paar weken terug naar Nederland, Mike heeft het uitgemaakt en dus komt hij niet hier heen zoals eerst het plan was. Aangezien het hier in de vakantie veel te rustig is en ik de zomerfeesten in Nijmegen niet wil missen heb ik besloten om terug te komen.

Jullie zullen me waarschijnlijk toch niet geloven, maar met studeren gaat het super goed! Ik ben echt een mega-nerd, haal allemaal hoge cijfers... heel apart! Volgend semester nog afstuderen en dan ben ik klaar :)

Op 17 mei is Pieter naar Perth gekomen, echt super gezellig! We hebben van alles gedaan (zie foto's). En afgelopen weekend zijn we naar Margaret River geweest, soort van afscheidsweekend (end of semester) met 9 mensen en super lekker weer in de wijnstreek van Western Australia!

Dit semester had ik weer veel nieuwe mensen leren kennen, heel leuk allemaal! En 1 van hen is Kai, een film-student uit Duitsland en voor zijn laatste film-project heb ik de make-up gedaan, het is een Adams family achtige film van 5 minuten. Was best lastig want er was 1 vampier, De moeder moest ouder lijken (was in het echt 16!), de dochter jonger (23) en de vader ook jonger (in het echt was hij 50)... Kijk zelf maar wat je ervan vind ;) http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=2036238947

Nog een paar foto's van pasen, Mia en ik hadden voor alle mensen ver van huis Pasen georganiseerd, heel grappig omdat de meeste mensen buiten Europa niet bekend zijn met het eieren zoeken, Francis is Chinees en hij begreep er echt niks van, maar uiteindelijk had hij ook een ei gevonden. Er waren 2 kindjes en die waren heel fanatiek, en goed in het zoeken :) We hadden ook paaseieren geschilderd en een paas diner.

We zijn nog naar het Perth Aquarium geweest, grootste Aquarium van Australie en de meeste vissen komen uit Australie zelf, erg leuk om te zien welke vissen er hier allemaal in de zee zitten!

Margaret River
In Margaret River zijn we op de heenweg gestopt in Dunsborough, dit is de plaats met de langste pier van WA, 2 km. We waren met 9 mensen op stap, Kai, Kristin, Stephan en Jurn (Duits), Nils (Noors), Ellinor uit Zweden en 3 Hollanders, Frankie, Pieter en ik. savonds een pizza in pizzeria 'GoodFellas' super lekker, want we waren erg hongerig van de trip.

Op zondag zijn we naar het zuid-westelijkste puntje van Australia gereden, Cape Leeuwin (Hollanders natuurlijk) Onderweg wilden er een paar naar de Caves kijken, maar ik en nog een paar anderen gingen liever iets anders doen en zijn gewoon rond gaan rijden, we kwamen bij een planten nursery uit en die mensen gebruikten geen insectisiden maar vogeltjes! En die aten kaas uit je hand, echt heel apart!

We waren met z'n negenen en op zondagavond zouden we in het hostel koken en eten. We hadden een grote tafel waar we allemaal een beetje zaten te kaarten enzo. Op een gegeven moment was iedereen in de keuken aan het koken, behalve Frankie, Pieter en ik... Pieter zei dat het typisch iets Nederlands was om de rest te laten koken en zelf te wachten tot het klaar is :D De enigste 3 Nederlanders van de groep kookten niet, maar liet het de rest doen hihi

Ik heb heel veel films gezien afgelopen maanden omdat ik nu een soort van Media Studies doe en veel met filmstudenten omga. Op een regenachtige zondag hadden ze 'Casablanca' in de bioscoop voor 1 dag, allemaal grijs harige mensen, we haalden de gemiddelde leeftijd ver omlaag! Maar het was wel een hele mooie film :)

Verder ben ik nog bij de Perth Zoo geweest met de Ferry en ook weer naar Caversham Park (blijft leuk met die kangeroes!) BBQ's op het strand, veel ge-pooled, met Kai knappe mannen bekeken in het zwembad ;) hahaha heel veel van mijn inmiddels Famous Turkish Herb Bread gemaakt, veel zonsondergangen gezien, mijn eerste fles alcohol ooit gekocht (Baileys!) veel nieuwe gerechten uitgeprobeerd :s (zie foto's)

Nu is het wel een beetje minder leuke tijd, want heel veel mensen gaan weg uit de Village, dus de laatste dagen heb ik veel afscheid genomen :( Maar ook leuke dingen gedaan hoor ;)

Tot snel allemaal weer!

  • 25 Juni 2007 - 20:49

    Nol (s.a.):

    Ha die Toni 2 berichten op een dag het moet niet gekker worden.

  • 25 Juni 2007 - 20:51

    Aan Super Arnold:

    die afspraak staat ;)

  • 26 Juni 2007 - 07:58

    Bully:

    Hello Dearest,

    Echt super om weer een verslag van je te lezen. Ik wou dat ik ook weer daar was, was zo mooi. Echt lief al die dieren. Het is alweer bijna zover, je trip naar Hollanda, ik heb er zin in. Ik heb je net nog gesmst. Ik spreek je snel weer.

    Much love XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 Juni 2007 - 13:00

    Franka:

    ha die anke, Nou ik kan niet wachten tot jij die Famons Turkish Herb Bread voor ons op tafel tovert. Ik wens jouw een goede reis en tot vogende week. doei de groetjes van ons alle.

  • 28 Juni 2007 - 17:06

    Renneke:

    ik zie dat de la costa en dior glasses ook mee zijn naar down under!!Wat een mooie foto's, leuke mensen ook allemaal erop. Tot heel snel. PS begin op tijd met het inpakken van je koffer, en zorg ervoor dat je handbagage binnen de norm blijft!!XXXX

  • 16 Juli 2007 - 06:53

    Anke Timmer:

    Jemig, dat is gaaf! Maar ik lees dat je met de zomerfeesten in Nijmegen bent.. Zin om eens in de kroeg bij te kletsen?

  • 26 Juli 2007 - 16:50

    Renneke:

    Was echt super leuk afgelopen zaterdag....non-stop sex en the city gekeken. Maar bovenal de baileýs. Was zeer heftig voor mij omdat ik natuurlijk al een glas cola op had...en je kent mij: Stress stress. Nou pall ik zie je zaterdag.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 66979

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: