Are you Dutch? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Are you Dutch? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Are you Dutch?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Augustus 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo mensen van het goede leven! ;)

Even een update na mijn vakantie in Nederland! haha Het was heel leuk dat ik toch weer veel mensen heb kunnen gezien! Maar ja de tijd vloog en ik uiteindelijk ook, weer terug naar Australie. Ik had al zoveel gehoord over Dubai dat ik de kans niet heb laten lopen om daar even een tussenstop te maken!

Na meer dan 3 weken iedere dag wel een keer regen, was Dubai best droog en erg warm! Ik was erg moe van de vlucht en ben eerst gaan slapen in het hotel. Na het heetste gedeelte van de dag (maar toen was het nog steeds 45C) ben ik een beetje in de buurt van het hotel gaan lopen. Ik was nog nooit in een Arabisch land geweest dus wist niet wat ik moest verwachten (Kan ik wel mel korte mouwen rondlopen? Is het wel veilig voor vrouwen?) Is eigenlijk belachelijk natuurlijk, maar vanuit de Westerse Media hoor je niet veel positieve dingen over het Midden-Oosten! Ik viel wel op in de hoek van Deira waar ik zat, er waren 'geen' toeristen daar en ik stak minstens 1 kop boven iedereen uit! Ik probeerde een Souq (markt) te vinden, maar ik kwam alleen op een groente en vismarkt terecht maar dat was te warm en te druk. In het hotel hadden ze me al verteld dat ik een taxi nodig zou hebben naar het centrum van Deira, maar er waren geen taxi's... :| En op de taxistandplaats negeerde ze mij gewoon. Toen kwam ik Zohaib tegen en hij wilde me wel wegbrengen. Hij vertelde me dat in Dubai de taxi's niet rijden tussen 4 uur smiddags en 10 uur savonds vanwege de files. Zohaib was dus een zwarte taxi, in een undercover uitgevoerde automobiel (wel met airco).

Hij bood me aan om de volgende dag Dubai te laten zien, voor een vriendenprijs (natuurlijk). En hij wilde me ook wel savonds ophalen bij het winkelcentrum, want dan kon je geen taxi krijgen vanwege alle mensen zei hij. In het winkelcentrum zag ik het al: er stond een rij van minstens honderd meter tot in het winkelcentrum naar de taxi-standplaats, ik was blij dat ik een deal met Zohaib had gemaakt :)

In het winkelcentrum viel ik helemaal niet meer op. Hier liepen de posh Arabieren en de toeristen net als ik :)
In het winkelcentrum waren de meeste dingen dan ook veel duurder dan daarbuiten. Ze hadden zelfs een H&M, het gaf toch een vreemd gevoel dat ik midden in Dubai in een airco high-tech winkelcentrum door de Zara liep met een McDonalds Cola. Dit kan niet het echte Dubai zijn...

Zohaib bracht me savonds terug naar het hotel. Hij kon niet geloven dat ik 25 was, ongetrouwd en alleen op reis... Hij dacht echt dat mijn ouders nog ergens in een hotel moesten zitten. Zohaib is 31 en kwam eigenlijk uit Pakistan, hij had 2 winkels gehad in Dubai maar de huur werd te hoog en nu was hij zwarte-taxi. De volgende dag kwam hij me ophalen zoals afgesproken en we gingen als eerste naar Burj Al Arab (het 7* / schip Hotel) In het echt misschien nog indrukwekkender dan op foto's. Ik ben niet binnen gaan kijken, om alleen de lobby te zien betaal je al $50,-

Daarna zijn we naar een toeristen Souq geweest, volgens Zohaib was alles veel te duur daar! (Ik vond het wel meevallen op zich, en zei dat in Europa de prijzen ongeveer vergelijkbaar zijn) De souq zag er wel heel mooi uit! Zohaib is de rest van de dag overal mee naar binnen gegaan. Zo zijn we nog bij het winkelcentrum geweest waar ze een Ski-baan hebben gemaakt, met 'echte' sneeuw. Ongeloofelijk als je weet dat het midden in de woestijn is.
De 3 Palm-eilanden (zie ook: http://www.thepalm.ae/ ). de 'wereld' eilanden had ik al vanuit het vliegtuig gezien.

Verder nog de 2 grote Mosques van Jumeirah en ook de rivier (creek) waar Dubai omheen is gebouwd. En we zijn in het museum van Dubai geweest, leuk om te zien hoe Dubai is ontstaan en de achtergrond van de woestijn-mensen. Daarna zijn we nog naar de Textile-Souq geweest, en volgens Zohaib was ik echt ripped-off maar ik vond het zelf eigenlijk een heel goede deal! (Die man van de winkel denk ik ook :s) Ik mocht nu niks meer kopen van hem, voordat ik de prijs met hem had overlegd.

In Dubai zijn ze nog lang niet uitgebouwd, en ik had nog niet eens alles gezien! Vanaf 2009 is er een Formule 1 pretpark en er wordt overal gebouwd. De racebanen (voor paarden ;)) heb ik nog niet gezien, net als de Gold-Souq en de Spice-Souq... Maar de volgende keer ga ik in de winter denk ik :)

De vlucht van Dubai naar Perth was lang en druk... Op de eerste 3 rijen zaten 9 baby's (echte kleintjes ook! :|) en een leger andere kleine kinderen haha en ik zat op de 4e rij... Na 11 uur kon ik even geen kind meer zien, horen huilen of poep ruiken. Na de 3 andere heel rustige vluchten (bijna lege toestellen!) was ik te verwend geworden denk ik. 1 van die vluchten was zo rustig dat ik op mijn stoel moest blijven zitten totdat we waren opgestegen voordat ik van plek mocht wisselen, we zouden anders te licht zijn om op te kunnen stijgen. En uitgerekend die keer had ik me heel netjes aan de kilos gehouden! :(

Aangekomen in Perth was het toch fijn om weer hier te zijn :) Ik had op mijn kaartje (moet je invullen om Australie binnen te mogen) gezet dat ik Liqourice (drop) bij me had. Echt al die mensen: 'Are you Dutch?' hahaha maar ik kreeg mijn dropjes wel door de douane! Een Albert Heijn tas vol ;)

Nog een fijne zomer(vakantie) voor iedereen! En tot de volgende keer!

x Anke

Voor de mensen die het leuk vinden: de link van de website hoe ze de opgespoten eilanden hebben gemaakt:
http://www.thepalm.ae/ en
http://www.thepalm.ae/building.html
filmpje over de eilanden:
http://www.palmsales.ca/palm/palmvideo.htm

  • 07 Augustus 2007 - 09:11

    Dave:

    If it ant Dutch, it ant much!! moet je maar denken. Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat met je. Groeten uit het regenachtige hollandia. Dave

  • 07 Augustus 2007 - 09:11

    Hallo Anke,:

    Leuk verslag, met humor geschreven!
    Je durft nogal, zonders ouders.
    Studeer ze en tot ziens.

  • 07 Augustus 2007 - 13:40

    Alexandra:

    Leuk dat je die tussenstop gemaakt hebt zeg, echt maf is het daar lijkt me!
    Nou veel groetjes en liefs vanuit Breda!

  • 07 Augustus 2007 - 15:13

    Willems:

    Hey die Pall,

    Echt weer leuk om een verhaal van je te lezen. Foto's zijn echt super, jij hebt geen cursus nodig.haha. Wel een overgang van het koude regenachtige Holland naar het bloedhete Dubai. Wel mooi daar, lijkt me. Hier is het weer, weer minder geworden. Ik bel je snel op msn, had het gisteren nog geprobeerd.

    Ik ga vanavond weer klussen. Hoe gaat het met de nice guys over there??? haha.
    Ik hoor het wel.

    Tot snel Pally!!!!!!

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX and a big huggie!!!!!

  • 07 Augustus 2007 - 22:26

    Renneke:

    Wat een spannend verhaal weer, wel cool dat je er ook echt bent geweest. Hoop dat je weer een beetje over je jetlag heen bent. Pally hoopt je soon weer te spreken, groetjes van mij uit de nachtdienst.xxx

  • 08 Augustus 2007 - 19:47

    Pp:

    Hoi anke
    Wat een avontuur, we zijn blij dat je weer in Perth bent.
    Mooie foto's trouwens, eet niet alle drop in een keer op.

    groetjes

  • 12 Augustus 2007 - 04:38

    Frankie:

    Hey Toni!

    Ik ben blij dat je weer terug bent!! En nu weer snel beter worden he!

    Dubai ziet er vet uit, lijkt me echt zo'n stad waar alles mogelijk is (een skibaan in een winkelcentrum, in een woestijnland?).

    Thanks voor de drop!!!!!!!!!!

    XXXXXXX

  • 12 Augustus 2007 - 06:07

    Jos Jos En Olivier:

    He die Anke,

    Leuk dat je Dubai hebt gezien. Jij geeft het ook aan; het verschil is zo groot Arabisch maar toch ook heel Westers. En die fabeltjes dat de merkkleding zo goedkoop is daar vanwege de geringe belastingen!! Nou mooi niets van gemerkt. Goed te horen dat je ondanks alle strubbelingen in het vliegtuig toch goed bent aangekomen in Australie. Studeer ze en tot ziens/horens/kijkens etc.

    Groetjes J,J en O

  • 15 Augustus 2007 - 22:51

    Rianne:

    Hey Anke mooi bericht gelukkig hoef je in Dubai geen burka aan!
    Met de pups gaat het goed ze zijn helemaal geaccepteerd door hun grote zus Mendy. En groeien als kool.
    Hier is de helft al weer naar school.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 66978

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: