Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Back in Perth

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

27 Augustus 2007 | Australië, Perth

Daar ben ik weer met een update!

Zoals jullie in het vorige bericht hadden kunnen lezen ben ik inmiddels weer terug in Perth en doe ik dit bericht even snel tussen alle opdrachten voor school door ;) Want ook al heb ik sinds kort een bril, concentratie is nog steeds niet mijn sterkste punt... Vinden de meeste mensen hier over het algemeen erg grappig, om te zien hoe snel ik ben afgeleid :D

Vandaag hadden we een presentatie gehad voor een vak dat ik illegaal volg en omdat ik naast de leraar zat heb ik al gezien dat ik het heb gehaald haha voor de andere studenten is het nog even een verassing wat hun punt is...

Samen met Frankie heb ik vorige week zaterdag het strandseizoen geopend! Het water voelde aan alsof het rechtstreeks van de Zuidpool afkwam, maar op het strand zelf was het super lekker! (En dat voor de winter ;))

Tijdens mijn 'vakantie' in Nederland had Ann van de Student Village (dat is waar ik woon) me laten weten dat er een tak op mijn auto was gevallen :o Eenmaal in Perth durfde ik het doek niet van de auto te halen... ik was eigenlijk te bang om te zien hoe het eruit zag... Ik moest de verzekering bellen om een claim in te dienen en de telefoniste moest weten hoe mijn auto eruit zag... Dus ik begin een heel verhaal over hoe mooi hij is, en de kleur... en dat er een spoiler op zit enzo... hahaha bleek dat ze het type / model moest weten om de goede maat raam te kunnen bestellen :s hmmmm
Maar toen ik dit tegen Jorge vertelde, zei hij: 'en jij beschreef zeker hoe je auto eruit zag?' Hoe kan hij nou weten dat ik zoiets zou zeggen!

In Perth is een Indisch restaurant dat gerunt wordt door een filantroop en waar vrijwilligers werken, het heeft uitzicht op de Swan River (heel mooi!) en je betaald alleen wat je zelf wilt geven. We gingen er op een zondagmorgen heen en de meeste van ons waren de avond ervoor uitgeweest, schijnbaar werkt vet eten dan het beste (ik heb nog nooit het level bereikt dat ik dat nodig had). Maar het was een spiritueel vegetarisch restaurant, en de jongens vonden dat niet zo grappig, dus toen hun voor de 2e keer bij het buffet stonden riep Frankie door het restaurant of ze zometeen nog burgers wilde gaan eten bij de buren :D hahaha de gezichten van die mensen in het restaurant..! priceless

Voor mijn afstudeerproject (voor degene die het interesseert ;) haha) heb ik inmiddels een titel: 'The marketing of the desirable female body in the 21st Century' Panizza, mijn supervisor heeft hem bedacht (Vond hem zelf wel goed klinken!) Ik studeer af in communicatie maar schrijf dus ook over marketing en schoonheidsverzorging ;)
Ik ga focus groups doen waarin ik ga onderzoeken het verschil in de perceptie van schoonheid en een case study naar advertisements van cosmetica bedrijven. Meestal geven deze bedrijven (heel zwart/wit gezegd) vrouwen een slecht gevoel om ze daarna over te halen hun product te kopen: met hun product kun je bereiken wat het model heeft. Het principe van behoefte creeren. Ik wil gaan kijken of een bedrijf dit ook op een andere manier kan doen, zonder mensen slecht te laten voelen over zichzelf, het is namelijk een trend, geen gegeven dat het zo moet. Er zijn al bedrijven die dit doen en die ga ik onderzoeken.

Afgelopen vrijdag gingen de kaartjes voor het Justin Timberlake concert in de voorverkoop. Eerst wilde ik eigenlijk niet gaan, ga liever iets anders doen van dat geld! Maar ik dacht: ik kan ze altijd nog verkopen. Dus vrijdagmorgen was ik om half 7 opgestaan, Jorge had me wakker gemaakt :) Had 3 uurtjes geslapen en verwachte om 7:05 weer terug naar bed te gaan om verder te slapen. Maar het bleek toen dat ik de website niet opkwam, zo druk was het... En toen ik er eenmaal op was bleek de kaartverkoop voor Perth pas om 9 uur te starten... Dit was alleen voor Sydney en Melbourne. Maar ik had dus 2 uur om mijn strategy voor te bereiden. En uiteindelijk had ik 6 kaarten, 2 Sexyback Club Lounge tickets (vip kaarten ofzoiets) en 4 Silver tickets. Ik heb toch maar besloten om de Vip kaarten te houden aangezien ze super exclusief zijn... de lounge is namelijk onderdeel van het podium! Ze waren dan ook binnen 5 minuten uitverkocht ;)

Ik ben weer helemaal in mijn zwemritme, na een hevige griep en nog wat andere dingen werd het iedere keer uitgesteld, maar ik ben weer back on track ;) En zoals Fleur zegt, het grote bad met de kleine Speedo's... En ik heb een baan aangeboden gekregen in een salon, als het goed is begin ik er volgende week!

Verder hebben we nog een keer bitterballen gebakken... was erg leuk! Het heeft me drie dagen gekost voor ik die takke dingen eindelijk had gemaakt... na veel research voor de juiste ingredienten... Ik wilde ze gaan uitdelen eigenlijk, maar nu ik weet hoeveel moeite het kost om ze te maken heb ik ze lekker ingevroren... Alleen de echte Nederlander weet deze bal van klein formaat namelijk om zijn unieke smaak te waarderen. Fleur, Jorge en Rob vonden de bitterbal wel erg lekker!
En ik heb ook nog pannekoeken gebakken voor het eerst in mijn leven...

Best Wishes! (*)

Anke...

  • 28 Augustus 2007 - 20:03

    Pepe:

    Hoi Toni

    Geweldig dat je na een keer oefenen al zo'n geweldige ballen kan maken

    groetjes

  • 09 September 2007 - 09:37

    Jos Jos En Olivier:

    Ha die Anke,

    Leuk te lezen dat je allerlei spannende dingen doet. Als we de foto's na gaan zouden we toch kiezen voor de "bal". Maar ja die heb je ingevroren. De VIP kaartjes voor Justin zouden we graag van je overnemen tegen elk aannemelijk bod!! Maar het is zo ver rijden.

    Groetjes en tot ziens en horens,
    J J en O

  • 12 September 2007 - 06:45

    Frankie:

    Toni!!!! Ik wist helemaal niet dat Panizza je supervisor was! Heb haar nu ook voor Media & Social context, zij is wel chill he! Mooie titel heb je! Succes met je draft en daarna gaan we lekker chillen ergens op 't strand richting Exmouth:D!
    XXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 66987

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: