Very Special: Tuinbonen - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu Very Special: Tuinbonen - Reisverslag uit Perth, Australië van Anke Wittenberg - WaarBenJij.nu

Very Special: Tuinbonen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 September 2007 | Australië, Perth

Hallo Hallo

Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland? In Australie is nog steeds alles chill! Druk met school (oud nieuws) maar er is ook nog tijd voor leuke(re) dingen ;)

Unit Dinner
Frankie en Bryan van unit 39 hadden een dinner georganiseerd waar je dan allemaal een gerecht mee naartoe brengt. Als het ff kan natuurlijk iets van je eigen land / cultuur. Ik was die dag een beetje ziekjes en besloot het daardoor gewoon lekker simple te houden, ik dacht: tuinbonen! Ik vind ze ontzettend lekker, en tot nog toe ben ik niemand tegen gekomen hier die ze kende. Fleur begrijpt niet dat ik ze vrijwillig eet, (en al helemaal niet zonder gebakken spekjes en champignon?). Maar het leek mij een goed idee, en ik moet zeggen dat ze de nodige aandacht kregen, iedereen wilde weten wat het was, en waar het vandaan kwam. Bijna iedereen vond ze ook nog eens heel lekker! Fleur en ik hadden ook nog een pizza gemaakt, omdat het laatste moment werk hadden deden we erop wat we nog hadden liggen. Fleur had ooit gezien hoe ze een ei op de pizza deden, en ik had nog wel eieren... Even in de oven... en toen leken het net 2 condooms! We hebben hem omgedoopt tot de Double Dutch Condom Pizza. Er zijn zelfs mensen die de pizza geprobeerd hebben!

Film make-up
Justin en Lee hadden me weer gevraagd om de make-up voor hun film te doen, het was wel om 7 uur zondagmorgen :| En uiteindelijk (behalve het opstaan) was het erg leuk, er waren drie personages en het ging over een future Clinic. Het script van de film sprak me persoonlijk minder aan (mensen die suicidaal zijn) maar ik mocht me in de make-up helemaal uitleven. En toen bleek zondagochtend dat de kapster niet op kwam dagen, dus ik heb mezelf aangeboden als haarstyliste! Nog nooit gedaan, vond het best eng, maar het was super leuk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Ik kwam er net achter dat de AFL League alweer bijna is afgelopen (Australian Football), eigenlijk wel jammer want ik wilde nog wel een keer een wedstrijd zien. :( Het zwembad ligt nog steeds vol met mannen die eruit zien als de beelden van Michaelangelo, qua lichaam dan... ik ben dan ook regelmatig in het zwembad te vinden ;)

Eind augustus was het weer Merdeka day, de dag dat Maleisie onafhankelijkheid viert. Dit jaar zijn ze 50 jaar onafhankelijk dus het was een groot feest (: veel eten). Ik was gestoken door muggen, toen we het vierden in het park, maar ik bleek allergisch te zijn, dus waren de muggebulten helemaal gaan opzwellen, mijn onderbeen was 2x zo dik. Het eten met Merdeka day was weer super, net als vorig jaar!

Zometeen hebben we 2 feesten, de vakantie gaat ingezegend worden! Mag ook wel na maar liefst 7 weken les! Dus de komende 2 weken mag ik bijkomen... hahaha nee, heb nog genoeg te doen! Over 6 weken moet ik mijn eindscriptie afhebben! In de Library was ik zelfs over mijn boekenlimiet (van 30 boeken) heen... :p haha Jorge geloofde me niet.

Geen dieren voor de liefhebbers deze keer... ik heb alleen wel een rupsje gevonden, erg schattig! :) Het weer wordt langzaamaan beter, dus dan kan ik ook weer vaker naar buiten gelukkig!

Fijn weekend allemaal! Liefs Anke

  • 15 September 2007 - 15:16

    Sue:

    Lieve anke, wil je een keer met mij gaan fietsen??? lekker kei hard.
    Of kun jij niet zo hard als ik?????
    hahahahahahahahahaaha

  • 15 September 2007 - 15:17

    Victoire:

    Ik vind je soms lief

  • 15 September 2007 - 15:18

    Narelle:

    ik weet niks te vertelle...
    :):D;p

    tot spreeks op msn..

  • 15 September 2007 - 15:29

    Mène:

    hoi anke,
    Als jij terug komt kom jij
    met mij Engels en misschien ook frans
    leren..... ;) :P ;)

  • 15 September 2007 - 19:27

    Derke:

    Ik ben logeren bij Ana Clara met Casper gaat het goed

  • 15 September 2007 - 19:27

    JanHubert:

    vroem vroem vroem

  • 16 September 2007 - 20:04

    Willems:

    Hey Pally,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Echt cool die film make up. Goed gedaan. Vond het echt leuk je weer gesproken te hebben. Geert ook. Ben net terug van uiteten, was lekker, maar heb nu wel weer de bovenste knoop open. haaha.Geniet lekker van je vakantie en ik spreek je snel weer.

    MUCH LOVE XXXXXXXXXXXXXXX me

    P.s echt grappig toen straks op msn, LP ging er express naast zitten en wilde niet meer weggaan en toen kon ik niks anders typen dan countrymusic,anders viel het op. haha

  • 16 September 2007 - 20:40

    Amy:

    Hoi Anke,

    Ik vind de foto van de theepot erg leuk!
    Hoe is het verder... met ons gaat het heel goed, we zijn lekker op vakantie op Fuerteventura!!! Ik heb daar ook wel pizza gegeten met mijn papa maar daar zaten geen condooms op.... Toen ik aan mama vroeg wat dat waren reageerde ze: Vraag dat maar aan Anke als ze terugkomt!!! Haha dus je hebt nog wat uit te leggen!
    Veel Plezier nog en heel veel liefs van ons allemaal!!!

    XXX-jes AMY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Studeren in Australie!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

Hollywood en Indianen

13 Mei 2009

Aloha from Hawaii

07 Mei 2009

2008

23 Januari 2008

22 mooie jaren...

26 Oktober 2007

Laatste loodjes...
Anke

In Juli 2006 ben ik naar Australie gegaan om daar mijn Master te gaan doen. Na 18 maanden in Australie vond ik het eigenlijk nog steeds veel te leuk dus besloot ik om nog langer te blijven. Ik ben verhuist van de campus en ben gaan werken. Ook dat beviel heel goed, maar ik wilde ook wel weer heel graag gaan reizen dus in April 2009 ben ik aan mijn wereldreis begonnen vanuit Perth. Het is de bedoeling om over 6 maanden weer in Perth te zijn, maar ik zie wel hoe de dingen lopen! 2009 Wereldreis Perth - Hawaii - LA - New Orleans - Miami - Aruba - Mexico - Santiago de Chili - Buenos Aires - Sao Paulo - Rio de Janero - Dusseldorf - Singapore - KL - Thailand - Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 66988

Voorgaande reizen:

01 Juli 2006 - 02 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: